Директорът на Агенцията „Автомобилна администрация“ Борислав Муеров е освободен от служебния премиер Димитър Главчев заради казуса с техническите прегледи на колите. Това съобщи самият Главчев по време на блиц контрол в парламента. Той добави, че отстраняването на Муеров е по предложение на служебния министър на транспорта Георги Гвоздейков.
От “Възраждане” изтъкнаха, че в наредбата, която е написана още през 2018 г. от правителството на ГЕРБ, са заложени критерии, които са непостижими и за новите автомобили към днешна дата. От партията на Костадин Костадинов посочиха, че над 2 милиона автомобила, предимно бензинови, са заплашени да бъдат спрени от движение.
След като се въведоха новите правила за дигитализацията на ГТП се появиха притеснени шофьори и твърдения, че има проблем с правилата за изгорели газове и затова много автомобили не минават тестовете.
Автомобилният експерт Румен Дунев обясни пред Дарик, че дори нов автомобил може да не мине технически преглед, ако е бил зареждан с некачествено гориво.
“Автомобилите, които не могат да преминат прегледа, имат някакви забележки - спирачна система или през газовете. Дизелови автомобили, които имат манипулиран софтуер, за да могат да вървят повече т.нар. чипосани и колите, които са без dpf филтър, също няма как да преминат ГТП”, каза Дунев.
Той отбеляза, че по-големият процент върнати автомобили са бензинови и се разделят на няколко групи - много стари коли, които са с износени двигатели, такива, които харчат голямо количество масло и тези с демонтирани катализатори.
“Дигитализираната система работи точно и коректно, за огромно щастие няма сривове в системата. Тя работи стабилно и сигурно. Чрез нея и дигитализацията се избягва възможността от техническите грешки или манипулиране на резултатите”, каза Дунев.
Той осопори внушенията, че заради дигитализация на системата, някои автомобили не могат да минат прегледа.
“Другото нещо, което се опитва да се внушава на шофьорите е, че “скъсването” на ГТП е нещо много страшно и е голям проблем. Това не е така, защото се дава 14 дневен срок предвиден от наредбата, в който автомобилите, които не са минали могат да се върнат отново, след като са отстранили проблемите си и да минат безплатно теста, който е бил провален”, каза автомобилният експерт.
Той уточни, че ако и вторият тест не бъде издържан колата трябва да бъде ремонтирана качествено и отново да се яви, но този път срещу заплащане.
“Не знам защо Главчев минава към такива мерки, като тази дигатализация е призната в цял свят. Дигитализацията помогна срещу корупцията и купуването на книжки, добави още автомобилният експерт.