"Дори добрата реклама не е достатъчна, за да направи някой добър политик", заяви творческият директор на рекламна агенция "Гарлик" Георги Цеков в предаването "Дребният шрифт" по Дарик.
Той предостави ценни анализи и коментари относно комуникационните стратегии на основните кандидати за местните избори.
Комуникационна стойност и времето на кандидатите
Георги Цеков коментира, че кандидатите разполагат от неголям период от време, за да представят своите кампании и убедят избирателите. Този кратък период от време изисква ефективни комуникационни стратегии.
Васил Терзиев срещу Антон Хекимян
За кандидатите Васил Терзиев и Антон Хекимян, Цеков отбелязва различни подходи.
Той коментира, че Терзиев беше по-малко познат на обществото, но успя да започне своята кампания по-рано: "Терзиев беше малко познат за разлика от Хекимян, но Терзиев започна по – отрано."
Въпреки това, Цеков подчертава, че добрата реклама не е достатъчна да те превърне в добър политик.
"Хекимян по никакъв начин не заяви аз си вярвам, че ставам за кмет и полагам усилия това да се случи", каза той.
Георги Цеков отбеляза, че телевизията остава най-ефективният комуникационен канал в България, поне до достигането на масова аудитория. Този факт е важен за кандидатите, тъй като предоставя по-широк достъп до избирателите и често може да бъде по-икономичен: "Най-добрата медия в България е телевизията."
Кандидатите и техните стратегии
Георги Цеков анализира и стратегиите на конкретните кандидати. В контекста на кандидатите, той изрази няколко важни мнения. Творческият директор подчерта, че когато се кандидатираш за кмет, трябва да си готов да бъдеш критикуван и "замерен с кал". В случая с Васил Терзиев, Цеков коментира, че Терзиев показа кой е и за какво се бори, но не успя да се възползва от предимството, което имаше във времевия план и се подчини на правилата на другите: "Терзиев започна да играе по правилата на другите играчи", допълни той.
За Хекимян Цеков коментира: "Успешно използва силата на своята партия (ГЕРБ), за разлика от Терзиев"
Деян Николов и Ваня Григорова
За партията "Възраждане" и кандидата Деян Николов, Цеков коментира, че хората гласуват за партията, а не за конкретния кандидат. Този факт е отражение на общата стратегия на партията. Също така, за кандидатката Ваня Григорова, Цеков подчертава, че тя използва силна маркетингова стратегия, като подписва всичките си материали с посланието "София за всички."
Комуникационните стратегии на кандидатите за местните избори са от съществено значение, като възможностите за достъп до масовата аудитория и използването на силен маркетинг са ключови фактори за успех. Различните подходи на кандидатите и техните партии водят до разнообразие в начина, по който се представят пред избирателите.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts