Креативната индустрия преди всичко иска да подобри качеството на живот на хората. България е малка държава и не разполага с големи традиционни ресурси. Един от начините страната ни да бъде наистина конкурентноспособна на глобалната сцена е да използва креативния си потенциал. Така започна разговорът с Геновева Христова в студиото на “Посока Култура”, като преди това водещият Мирослав Боршош уточни какво влиза под шапката на термина “креативна индустрия”: архитектура, дизайн, фотография, кино продукции, медии, гейминг и други.

Йордан Евтимов: Войната дерусифицира Русия

В България много често забравяме, че съединението прави силата, обясни Христова. Творците са много разединени, продължи тя, и в момента, в който създадохме Мисия 23, всички в индустрията разбраха, че заедно можем повече.  

Мира Сталева от София филм фест: Наблюдаваме процес по връщане на хората в големите кино зали

Време е да покажем новото лице на България. Нужни са политики и стратегии на всички нива в държавата, обясни гостенката. Ние трябва да си имаме нашия почерк и идентичност. Нужни са по-уверени хора, които да имат обща отговорност за това как представят държавата. Вместо всеки да работи на парче е нужно да се обединим и да направим една обща стратегия как да се помогне на тази индустрия, допълни Христова.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни във Фейсбук, TikTok и Инстаграм