Режисьорът на емблематичната мафиотска епопея “Кръстникът” Франсис Форд Копола се завърна на филмовия фестивал в Кан с филма “Мегаполис”, предаде БТА. Това се случва 45 години, след като спечели втората си “Златна палма” за “Апокалипсис сега” (1979) и 41 г., след като започва да пише сценария на научнофантастичния филм "Мегаполис".

Той стартира сценария за “Мегаполис” през далечната 1983 г., но проектът му на стойност 120 милиона долара, които идват от продажбата на собствената му винарна, вижда бял свят едва сега.

Не се разкрива много за филма, освен че ще разкаже историята на архитекта Сезар Катилина, който иска да възстанови Ню Йорк след катаклизъм в контрапункт с корумпирания кмет Франклин Цицерон, който олицетворява регресивната политика и алчността. 

В интервю за Film Comment през 1983 г. Копола споделя, че неговият амбициозен проект е вдъхновен от Древен Рим, когато „всички бяха в смъртта, всички ценности се превърнаха в преследване на пари“. Филмът ще разкрие и отговорите на въпросите, които всеки носи в себе си - за това кои сме, къде сме и къде е човешката раса сега. Основната тема, върху която е фокусирана римската приказка е „утопичното общество“.  

„Начинът, по който ще го направя е в един вид сложна, романистична структура, която има антракт и много странна втора половина, която продължава все по-късно и по-късно през нощта до секцията, която се занимава с три в сутринта наистина е дива част, която в крайна сметка поставя основата за концепцията за утопия в хода на тази луда халюцинация, която продължава”, казва Копола в интервюто пред Film Comment през 1983 г.

Текстът подготви Елиза Дечева, стажант-рпортер в Дарик