Във врачанското село Девене се проведе открита практика с ученици от ОбУ "Св. св. Кирил и Методий" .

Заедно с това бе открит вторият  "СТЕМ кабинет за изследователи и математици", по процедура чрез директно предоставяне на средства на конкретни крайни получатели BG-RRP-1.015 „Училищна STEM среда“ по Механизма за възстановяване и устойчивост, Стълб „Иновативна България“, Компонент 1 „Образование и умения“, Инвестиция 1 „Центрове за НТИМ и иновации в образованието“, на стойност 136 281,88 лв. (сто тридесет и шест хиляди двеста осемдесет и един лева и осемдесет и осем стотинки).

По същата процедура в училището са оборудвани и три Високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи (ВОСКС).

По този повод и във връзка с реализиране на План за съвместни дейности на училищата,включени в Мрежа за междуинституционална подкрепа и сътрудничество, на тема: "Възможности на проектната дейност за усъвършенстване на училищната среда и общност. Професионални умения и връзка с живота", се проведе и първата открита практика в новия СТЕМ кабинет.

Приключения с дрон и други технологични чудеса в училище в ОбУ "Св.св. Кирил и Методий" - с. Девене

Темата беше "Дронови приключения и технологични чудеса в училище" с участници, учениците от клуба по роботика, с ръководител  Радослав Радков, учител по ИТ и КМИТ в училището.

Целта на откритата практика беше учениците да се запознаят с дроновете и тяхното приложение в съвременната технологична реалност, да развият умения за работа с дронове и да разширят знанията си за технологиите,които променят ежедневието, както и да развият мислене, креативност и работа в екип,чрез практическа игрова форма.

Откритата практика се състоя в две части: теоретична част, която се проведе в новия СТЕМ кабинет и практическа част-симулирана игра с дронове, която се проведе във физкултурния салон на училището, съобщиха от РУО -Враца.

Приключения с дрон и други технологични чудеса в училище в ОбУ "Св.св. Кирил и Методий" - с. Девене

Учениците бяха разделени на два екипа по 4 човека,като всеки екип трябваше да премине, управлявайки дрон, през пътека от различни препятствия .

След приключване на играта, учениците обсъдиха какво са научили за работата с дроновете, какви предизвикателства са срещнали и какви нови "чудеса" биха искали да изследват с тях.

За всички ученици и гости откритата практика се оказа забавна, интересна и образователна, а в края на  урока получиха грамоти и лакомства.

Двата отбора-участници в демонстрацията  бяха наградени с  футболни топки.