Стъпването на Domino's Pizza Inc. в родината на пицата се оказа краткотрайно, тъй като италианците предпочитат местните ресторанти пред американската версия, предаде БГНЕС.

Лиз Тръс маха данъците за вредните храни

Последните 29 филиала на Domino's pizza бяха затворени, след като компанията започна работа в страната преди седем години. Тя взе големи заеми за плановете си да открие 880 магазина, но се сблъска със силната конкуренция на местните ресторанти, които разшириха услугите за доставка по време на пандемията, и потърси защита от кредиторите, след като изчерпа парите си и изостана с дълговите си задължения.

Американската верига навлезе в Италия през 2015 г. чрез споразумение за франчайзинг с ePizza SpA и планираше да се отличи с предоставянето на структурирана национална услуга за доставка заедно с топинги в американски стил, включително ананас.

10-те най-красиви плажа в Италия за 2022 година (снимки)

Амбициозната ѝ експанзия се сблъска с проблеми, тъй като традиционните производители на пица увеличиха доставките или подписаха сделки с услуги на трети страни, за да доставят продуктите си до домовете на клиентите, докато ограниченията не позволяваха да се яде навън, съобщи "Блумбърг".

"Отдаваме проблема на значително повишеното ниво на конкуренция на пазара за доставка на храна, като както организираните вериги, така и ресторантите "мама и татко" доставят храна, на услугите и ресторантите, които отварят отново след пандемията, и на потребителите, които са навън и харчат за отмъщение", заяви ePizza в доклад до инвеститорите, придружаващ резултатите й за четвъртото тримесечие на 2021 г.

Американските и италианските представители на ePizza и Domino's не са отговорили на съобщенията, търсещи коментар. Обажданията до всички 13 останали обекта на Domino's в Италия останали без отговор. Компанията вече е намалила дейността си в страната от пика й през 2020 г. и е спряла да предлага доставка от уебсайта си на 29 юли.

Въпреки това затварянето на магазините беше изненада за някои от клиентите, които се обърнаха към италианските канали на веригата в социалните мрежи с въпроси защо обажданията и поръчките им не се получават или защо местният им магазин е затворен.

Това се случи след като през април трибуналът в Милано предостави на компанията съдебна защита срещу кредитори за 90 дни, според подадена от ePizza информация. Срокът на действие на мерките, които не позволяват на кредиторите да изискват изплащане на дълга или да изземват активи на дружеството, изтече на 1 юли. По данни на трибунала и на Италианската търговска камара не е имало други актуализации на съдебния процес.

Според последните одитирани годишни отчети в края на 2020 г. компанията е имала дълг от 10,6 млн. евро (10,8 млн. долара).

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм