„Трябва да се изсветли дават ли се наистина знания, или фалшиви бележки за шофьорски курсове. Това е изискване на обществото“

Така вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов коментира казуса с дигитализацията на шофьорските курсове. Тя не е задължителна все още, има гратисен период за нагаждане на системата и операторите, успокои той.

Председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка инженер Йонко Иванов от своя страна коментира, че новата програма за курсистите няма да допринесе за подобряване на обучението.

„Има обем от теоретични въпроси, които не са добавени в изпитните тестове“, каза Йонко Иванов. „Няма как да се явиш на изпит, за да управляваш  камион с категория С1, който тежи 17 тона, с тест от 15 въпроса, а за автомобил от категория Б въпросите да са 30“, посочи той.

От организациите по авто-мото подготовка апелират за сформиране на работни групи за обсъждане на учебната документация, както и преразглеждане на GPS проследяването на курсисти и инструктори по време на обученията.

Припомняме, че на 11 юни министерството предложи промени в две наредби, регламентиращи условията за обучение на бъдещите водачи. От ведомството посочиха, че по този начин, от една страна, значително ще бъде намалена административната тежест за учебните центрове, а от друга – ще бъде повишена ефективността на контрола, осъществяван от служителите на агенцията.