![Държавата и браншът обсъждат детайлите за дигитализацията на шофьорските курсове](/media/729/karadzhov-1-1-1.l.webp)
„Трябва да се изсветли дават ли се наистина знания, или фалшиви бележки за шофьорски курсове. Това е изискване на обществото“
Така вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов коментира казуса с дигитализацията на шофьорските курсове. Тя не е задължителна все още, има гратисен период за нагаждане на системата и операторите, успокои той.
Председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка инженер Йонко Иванов от своя страна коментира, че новата програма за курсистите няма да допринесе за подобряване на обучението.
„Има обем от теоретични въпроси, които не са добавени в изпитните тестове“, каза Йонко Иванов. „Няма как да се явиш на изпит, за да управляваш камион с категория С1, който тежи 17 тона, с тест от 15 въпроса, а за автомобил от категория Б въпросите да са 30“, посочи той.
![Бойко Рановски: От 12 февруари влиза в сила дигитализацията на обучението на новите водачи](/media/727/ranovski.s.webp)
От организациите по авто-мото подготовка апелират за сформиране на работни групи за обсъждане на учебната документация, както и преразглеждане на GPS проследяването на курсисти и инструктори по време на обученията.
Припомняме, че на 11 юни министерството предложи промени в две наредби, регламентиращи условията за обучение на бъдещите водачи. От ведомството посочиха, че по този начин, от една страна, значително ще бъде намалена административната тежест за учебните центрове, а от друга – ще бъде повишена ефективността на контрола, осъществяван от служителите на агенцията.