Групата съветници на БСП в местния парламент на Пловдив няма да подкрепи предложението на кмета на район „Централен“ Георги Стаменов за превръщането на частта от ул. „Хр. Г. Данов“ в участъка ул. „Бетовен“ до бул. “Руски“ в пешеходна зона. Точката ще се гласува на заседанието на ОбС този четвъртък.

В запитвания, сигнали и възражения от страна на собственици на жилищни и търговски обекти по улицата се изразява несъгласие с превръщането ѝ в изцяло пешеходна улица, подчертават в позиция съветниците. Те съобщават още, че не са получили отговор на запитването си за реконструкцията на улицата, отправено към кмета на „Централен“.  

„Няма информация да е организирано обществено обсъждане, да е представяно техническо задание за такова инвестиционно намерение. А недоволството на засегнатите граждани във възражения до различни институции съдържат над 120 подписа“, твърдят още от БСП Пловдив.

Те заявяват още, че Регионалните колегии на Съюза на архитектите в България и на Камара на архитектите в България се солидаризират с притесненията на живущите и работещи в зоната. Освен това, в Общия устройствен план и в съпътстващия го Генерален план за организация на движението в Пловдив не се предвижда ул. “Христо Г. Данов“ да е пешеходна, казват още социалистите.

Според БСП – Пловдив при забрана на автомобилното движение в частта от улицата ще се наруши транспортното движение и по още други две съседни пътни отсечки - ул.“Доктор Никола Генадиев“ и ул.“Александър Екзарх“.

Насочването на транспортният поток от ул. „Хр. Г. Данов“ само по ул. “Бетовен“ ще създаде поредната "тапа“ в транспортния хаос на града ни, категорични са пловдивските социалисти.

Предвидените джобове за паркиране и зарядни станции за електрически автомобили говорят, че афишираното превръщане на този участък от улицата в пешеходен не е в следствие на задълбочено проучване и съгласуване, а моментно хрумване на администрацията, отбелязват още съветниците.

Те считат, че споделено ползване на участъка е компромисен вариант и предлагат на кмета на Пловдив Костадин Димитров да предприеме необходимите действия за обезопасяване на участъка и намаляване на скоростта, със съответните знаци и предпазни съоръжения, съгласувани с отговорните институции.