Въпросът за квалификацията и компетентностите на полицейските служители е много сериозен, тъй като те наистина са тези, които “на първа линия” срещат пострадалите и трябва да могат да знаят как да реагират. Това коментира в предаването “Кой говори?” Диана Димова, директор на “Мисия Криле”, организация, предоставяща социални услуги на хора в риск.

По думите ѝ хората “на първа линия” трябва да могат да правят бърза оценка на риска, когато има сигнал, постъпил на 112 и отидат на домашен адрес. “Важно е да проверят дали в жилището има и деца има много ключови важни неща които те би следвало и са обучавани”, коментира Диана Димова

По думите ѝ оперативните работници много често се сменят в различни райони и се оказва, че служителите, които работят на терен, често се нуждаят от обучения по базови умения. 

Димова засегна и въпроса с медицинските специалисти. Тя разказа за случай с жена, която е потърсила екипа на “Мисия Криле” за помощ. 

“Имах случай с пострадал, жена която се обърна към нас за помощ, да я придружим в болницата. Тя беше в шок след физическите наранявания. Може би в продължение на около два-три часа докато обработваха раните, и лекарите проверяваха нейното състояние, ние се опитвахме да я убедим да извикаме полицейски екип. Тъй като я придружихме веднага и за случая не беше подаден сигнал на телефон 112, тази отговорност лежеше изцяло или на жертвата, или на лекарския екип”, разказа Димова. 

По думите ѝ медицинските специалисти първоначално не са подали такъв сигнал.

“Наложи се ние да направим отделен разговор в съседната стая с тях, за да им напомним за това тяхно задължение, при което те извикаха служители (на МВР), пристигнаха трима служители, които започнаха по процедурата да работят с жертвата”, обясни Димова.  

Чуйте целия разговор в прикачения файл.