Близо 5000 души са посетили за месец март обновеният и модернизиран Планетариум в Смолян след откриването му на 29 февруари т.г. Прожекцията са гледали 2218 деца,  2258 възрастни и 13 чужденци.

Отделно 2404 смолянски ученици към момента са посетили безплатно звездната институция по инициатива на Община Смолян. Всички училища и детски градини в областния град и близките населени места по график посещават звездните спектакли без да купуват билети.

От днес към екипа на Планетариума е назначен на пълен щат още един физик.

От 1 април се излъчва и новият звезден спектакъл „Две малки парченца стъкло - невероятният телескоп“. Той проследява двама студенти, докато общуват с жена астроном на местно звездно парти. По пътя учениците научават историята на телескопа от модификациите на Галилео до детски далекоглед – с помощта на две малки парчета стъкло, чак до изстрелването на космическия телескоп Хъбъл на NASA/ESA. Тази прожекция ни разкрива чудесата и откритията, направени от астрономите през последните 400 години.

За първата седмица на април са направени почти на 100 процента резервации. Потокът от хора не спира. Има групи от цяла България и много ученици, които карат пролетната си ваканция в Пампорово.

Планетариумът си остава  най-популярната туристическа дестинация в региона. Едно магическо място, където имаме възможност да се докоснем до необятния Космос, да се потопим в звездната атмосфера и да изживеем невероятни емоции, търсейки непознатото във Вселената, коментират от пресцентъра на Община Смолян.