Аргументите на областния управител на Варна Марио Смърков за отмяна за заповедта за движение на коли по Крайбрежната алея са смехотворни. Това написа в социалните мрежи неговият предшественик на поста Благомир Коцев, който издаде въпросната заповед преди година. Според него решението не е в обществен интерес и вероятният мотив за него е „частният копнеж на Смърков към ръководен пост след местните избори”.

Отмениха заповедта, забраняваща колите по Крайбрежната алея във Варна

„В последните си дни на поста, служебният Областен управител на Варна - г-н Смърков, направи немислимото. Отмени заповедта, с която спрях автомобилното движение по крайбрежната алея и прехвърли решението в ръцете на кмета Портних. В чий ли интерес е това?! Със сигурност не и в обществен!

Вероятният мотив на областния да овласти Портних да решава в полза на колите или в полза на хората, е частният копнеж на Смърков към ръководен пост след местните избори. А с какво му е ценен на Портних още един казус с автомобили в пешеходна зона? Много просто - и в двата случая ще извлече дивиденти:

1. Ако върне обратно автомобилите, ще угоди на заведенията, които миналата година се опълчиха яростно срещу новия режим. 

2. Ако продължи забраната, то най-накрая ще се похвали, че някъде все пак е спрял някакви автомобили. Аз лично залагам на този сценарий. 

Що се отнася до формалните аргументи на Смърков за отмяна на заповедта - те са смехотворни. Решил да отхвърли становището на по-висшата инстанция - МРРБ и да възприеме това на по-нисшата РДНСК. Ей, така - защото единият отговор повече му допада. 

Всичко това идва 10 дни след като потърсих сметка от Областния дали има някакъв напредък във връзка с облагородяване на крайбрежната алея и поисках допускане на граждански инициативи за почистване, ремонт и естетизация на зоната. Е, отговорът на този обществен натиск е повече от красноречив. Не само, че няма да облагородяват зоната, ами планират да върнат колите. Режим, който с общи сили вярвам, че няма да позволим да се върне в онзи застрашаващ живота на пешеходците вид.

И преди някой да побърза да определи моите действия като чисто политически, ще напомня че със заповедта си спрях движението на автомобили в частта от крайбрежната алея, която е повече от логично да бъде единствено и само пешеходна поради нейните особености. Такива бяха и препоръките на КАТ. Със същите аргументи можех да огранича движението и в частта от слизането по ската до големия паркинг, но това нямаше да е нито справедливо за бизнеса, нито в полза на обществения интерес, защото паркингът дава достъпност за гражданите, при това все още напълно безплатно. Отделна тема е, че тази отсечка остава конфликтна, тъй като нейният габарит не позволява едновременно движение на пешеходци, велосипедисти и автомобили. Не и безопасно такова. Ако Смърков искаше да стори нещо полезно, можеше да търси решение на този въпрос. 

Както се пее в познатата песен: "Хора и улици, град като град". В това искат да превърнат Варна. Но тук е Морската столица и освен улици има море, плажове и алеи. Явно ще го научим по трудния начин”, написа Благомир Коцев.