Фалшиво повишаване на цените, продажби на нискокачествени стоки и забавяне на поръчки, това са най-често срещаните некоректни търговски практики, с които се сблъскват клиентите по време на Черния петък. Как да се предпазим от тях и да си спестим затруднения, свързани с пазаруването, съветват от Европейския потребителски център България. Информацията обобщава стажант-репортерът на Дарик радио Ангел Георгиев.
"Въпреки големите намаления и примамливите предложения по време на Черния петък, клиентите трябва да внимават какво и от къде пазаруват", съветва директорът на Европейския потребителски център България Соня Спасова.
"Въпросът е наистина да се пазарува от достоверни търговци... нашият съвет е да се провери търговеца отзиви и коментари"
"Дори и в рамките на Черния петък клиентите могат да се възползват от правото си на връщане на закупената стока в рамките на 14 дни", поясни тя.
"За да сме сигурни, че един продукт е наистина намален, трябва да следим цената му още преди да е започнал Черният петък", напомниха от Европейския потребителски център България.
"Черния петък в България много се разтяга.... добре е да сме подготвени предварително"
Етикети като: „последни бройки” или „почти изчерпани” са манипулативни маркетингови стратегии с цел клиентите, да вземат по-бързо решение за закупуване на дадена стока, предупреждават от организацията и призовават да обмисляме покупките си и да не се поддаваме на такива реклами.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts