Фалшиво повишаване на цените, продажби на нискокачествени стоки и забавяне на поръчки, това са най-често срещаните некоректни търговски практики, с които се сблъскват клиентите по време на Черния петък. Как да се предпазим от тях и да си спестим затруднения, свързани с пазаруването, съветват от Европейския потребителски център България.  Информацията обобщава стажант-репортерът на Дарик радио Ангел Георгиев.

"Въпреки големите намаления и примамливите предложения по време на Черния петък, клиентите трябва да внимават какво и от къде пазаруват", съветва директорът на Европейския потребителски център България Соня Спасова.

"Въпросът е наистина да се пазарува от достоверни търговци... нашият съвет е да се провери търговеца отзиви и коментари"

"Дори и в рамките на Черния петък клиентите могат да се възползват от правото си на връщане на закупената стока в рамките на 14 дни", поясни тя.

"За да сме сигурни, че един продукт е наистина намален, трябва да следим цената му още преди да е започнал Черният петък", напомниха от Европейския потребителски център България.

"Черния петък в България много се разтяга.... добре е да сме подготвени предварително"

Етикети като: „последни бройки” или „почти изчерпани” са манипулативни маркетингови стратегии с цел клиентите, да вземат по-бързо решение за закупуване на дадена стока, предупреждават от организацията и призовават да обмисляме покупките си и да не се поддаваме на такива реклами.

Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни в LinkedInФейсбук, TikTok и Инстаграм