България се завръща на "Евровизия" и ще участва на песенния конкурс догодина във Виена. Това съобщиха на официалната Facebook страница на "Евровизия".

Австрия спечели последното 69-о издание на "Евровизия" тази година в швейцарския град Базел. Победител стана JJ с песента Wasted Love, която съчетава елементи от опера и техно. За последно Австрия бе домакин през 2015 година, благодарениие на триумфа на Кончита Вурст.

11 години по-късно най-мащабният музикален конкурс в света се завръща в столицата Виена, а феновете очакват специални послания, насочени именно към JJ и Кончита. 

България ще участва в престижния песенен конкурс „Евровизия“, който през 2026 г. ще отбележи своето 70-то издание, съобщи минути по-късно официално и БНТ. Завръщането на страната ни е част от стремежа на Българската национална телевизия да популяризира българската култура и талант пред международна публика.

„„Евровизия“ е сцена, на която се срещат култури и се споделят истории. БНТ подкрепя талантливите творци и сме щастливи, че успяхме отново да осигурим възможност за български изпълнител да представи страната ни пред многомилионната аудитория.“, заяви генералният директор на БНТ Емил Кошлуков.

„Много се вълнуваме да посрещнем БНТ обратно в семейството на „Евровизия“ след тригодишно прекъсване. Завръщането ѝ е поредното доказателство за това, че оставаме обединени от музиката, както и за огромната популярност на конкурса.“, споделя директорът на „Евровизия“ Мартин Грийн.

Предстоящите месеци ще бъдат посветени на подготовката, свързана с избора на български изпълнител и на песен, които ще представят България на най-голямата музикална сцена в Европа. Подробности за формата и участието ще бъдат обявени допълнително.

Двата полуфинала на „Евровизия 2026“ ще се проведат на 12 май и 14 май, а големият финал е на 16 май. Австрия посреща музикалния форум след победата на австрийския изпълнител JJ с песента „Wasted Love“ през 2025 г. в Базел, Швейцария. Виена ще бъде домакин на песенния конкурс за трети път – след 1967 г. и 2015 г.

През годините „Евровизия“ утвърди своето място като едно от най-мащабните културни събития в света. Последното издание на конкурса привлече телевизионна аудитория от 166 млн. души, което е с 3 млн. повече спрямо 2024 г. Извън 37-те страни, участвали през 2025 г., фенове от други 109 държави и територии гласуваха за фаворитите си.