Браншовите организации в областта на авто-мото подготовката са готови на протести заради промените, които се предвиждат в Закона за движение по пътищата. Те отправиха критики към новата учебна документация и последните промени, които бяха въведени в обучението на шофьорите. Специалисти в сектора се оплакаха, че една година чакат среща с министъра на транспорта Георги Гвоздейков и се заканиха, че: „явно ще я получат на паветата пред парламента“.

От детска възраст трябва да започне обучение и подготовка на младежите, за да се възпита грамотност и отговорност на пътя. Около това мнение се обединиха експертите в бранша, а Атанас Балабанов от Сдружение „Съюз на автоинструкторите-Варна“ каза откъде според него идва проблемът с многото инциденти по пътищата.

„Относно това кой е виновен за кръвта по пътя можем да кажем, че ние като общество сме виновни. Българският водач не е слаб водач. Напротив, мога да твърдя, че той е един от най-добрите водачи в Европа, но също така мога да кажа, че българският водач е един от най-недисциплинираните. Но аз мога да кажа, че това нещо започва в семейството и ние като родители трябва да изградим тази дисциплина. После голям длъжник е МОН в лицето на образователната детска градина, начално образование, средно образование. Всичко това не се случва и затова е трагедията по пътищата.“

Той обясни още какъв, според него е начинът да се стигне до по-малко нарушения на пътя и да се дисциплинира българският водач.

„Тези нарушения могат да се спрат с въвеждане на изцяло видеонаблюдение, видеоконтрол, защото в момента наказание има, но сигурно на 300 нарушители един бива глобяван. Това води до чувството на безнаказаност. Защо в София никой не кара в лентата за обществен пътнически транспорт? Защото имат камери и знаят, че нарушавайки, се разделят с едни 400 лв. Елате във Варна обаче, също е в България. В лентата за обществен пътнически транспорт се движат всички други, само не и автобусите.“

На пресконференцията присъстваха и от сдружение „Ангели на пътя“, което обединява родители на загинали при катастрофи деца. Те се борят да няма безнаказаност за убийците на пътя и призоваха за сериозни законови промени.

Припомняме, че в края на юни МС одобри промени в ЗДвП, които предвиждат да се намали максималната разрешена скорост по магистралите, да се създадат зони в населените места, в рамките на които да важи ограничение от 30 км/час за всички превозни средства, както и 17-годишните младежи с книжки да могат да шофират, но с придружител. Предложеният от служебния кабинет законопроект следва да бъде разгледан от комисиите в НС, както и в пленарната зала.