Буферният частен паркинг при Видин, известен като „златният паркинг“, е собственост на македонския гражданин Горанчо Цветковски. Той е шофьор във фирма на „Минстрой Холдинг“ на Николай Вълканов. Това заяви в ефира на Дарик и предаването „Кой Говори“ главният редактор на разследващия сайт BIRD.BG Атанас Чобанов.

„Тази фирма няма други собственици, едноличен собственик е Горанчо“, обясни Чобанов. 

Дарик

След съвместно разследване с македонски журналисти относно паркинга, Горанчо Цветковски е уволнен. От „Минстрой“ пък обяснили, че не знаят какво правят служителите им в свободното си време.

„От миналата година Горанчо придобива фирмата, свързана с паркинга срещу 500 хиляди лева“, поясни Чобанов.

Според информацията от разследването, бизнесът на Вълканов през последните години се e развивал именно в западната ни съседка, където е придобил 2 мини.

Полъх от прехода

„Обвързаностите, които се откриват покрай този граничен бизнес, водят към мрачни времена на българския преход, знаем „Мултигруп“ - перлата на българската организирана престъпност“, подчерта журналистът.

Припомняме, че скандалът с частните паркинги по границите ни избухна, след оплаквания от страна на турски и гръцки превозвачи, че у нас ги рекетират. Според Чобанов, най-малкото по казуса страната ни може да бъде съдена от ЕС за дискриминация – на българските тирове се искало по 15 лв, а на чуждите – по 25 евро.

Разследването на BIRD.BG сочи, че предишният собственик на паркинга е свързан с компаниите на Размиг Чакърян-Ами, издирван от полицията и дясна ръка на Таки (бел. ред. - наркобосът Христофорос Аманатидис).

Бизнесът не е бил ограничен само до паркинг, но има и т.нар. “златна локва” за дезинфекция на автомобили и “златна лаборатория” за контрол на вносните плодове и зеленчуци.

„Влиза тирът в България, първо го щавят на златната локва да му дезинфекцират гумите, после влиза на парк на лабораторията, арзтоварват, анализират и дават големи пари. На излизане тировете пак седят на буферния паркинг“, разказа Чобанов. 

След като „локвата“ отново става държавна, фокусът отива върху паркингите

По думите на Чобанов бизнесът с паркингите е отбелязъл разцвет след като държавата си отвоюва фитосанитарния контрол на границата.

„Явно цялата държава е била мобилизирана да трудоустрои Горанчо и съответно парите да влизат в правилните джобове. Както от предишно разследване стана ясно, че съдружниците в златния бизнес по границата, са хора, свързани с ГЕРБ“, заяви Чобанов.

Връзките с ДПС и прегрупирането

Според Чобанов свързаният с бизнеса с частните паркинги, Николай Вълканов, собственик на „Минстрой Холдинг“, е имал добри отношения с бившия премиер на Северна Македония Зоран Заев, по времето на чието управление Вълканов разраства дейността си в съседката ни.Журналистът припомни и за връзки на Вълканов с ДПС и Доган.

Даде му (бел. ред. - Вълканов на Доган) хонорар от 1 милион за хидрогеоложки консултации. Преди да отиде на Росенец, Доган живя в имение на „Минстрой“, пак на Росенец.

Прехвърлянето на паркингите на македонския гражданин Горанчо Цветковски, по думите на Чобанов става миналата година, когато Пеевски все още е наричан „феномен“ от почетния председател и разривът в отношенията между двамата не е видим.

„Когато конфликтът започва, Пеевски удря по Вълка – един от финансистите на Доган, други бизнесмени също се позиционираха. Един от моите източници казваше за една транспортна компания разказваше „преди возехме за Пеевски, вече возим за Доган“, разказа Чобанов.  

„Влиянието на Пеевски в прокуратурата вече е толкова силно, че може да си позволи да арестува един от финансистите на Доган – Вълка. Да видим кого още. Дали не и самият Доган в един момент, може би. Тези бизнеси, които са доказано свързани с Таки, съответно с Пеевски, дали са се пренастроили и дали „не возят“ вече за Доган? Или пък обратното – Вълканов да е минал в лагера на Пеевски.“

Според журналиста скоро истината ще излезе наяве и ще стане ясно кой ще надделее между Доган и Пеевски.

Целия разговор, гледайте в прикачения файл.