Интелигентният гласов асистент Алекса на Amazon спря да работи за няколко часа днес, 21 януари. Около обяд Amazon потвърди пред TechRadar, че услугата "вече работи нормално".

Според Down Detector, уебсайт, който следи за подобни проблеми, е имало повече от 8000 съобщения за проблеми с интелигентните устройства. Съобщава се, че проблемите са започнали около 7:00 ч. по Гринуич днес, като оплаквания идвали от Обединеното кралство, Германия, Ирландия и други части на Европа.

Потребителите писаха в Туитър, че при подаване на гласови команди към устройствата на Алекса следва или пълна тишина, или съобщения, че "нещо се е объркало" или че Алекса е загубила връзката си. Много от тях се оплакваха, че са видели червен светлинен пръстен и искане да опитат отново по-късно. Според съобщенията предполагаемата грешка показва устройствата като "офлайн" и червена светлина вместо обичайната синя.

Един потребител се запита дали "това е краят на света“.

Това се случва, след като в края на декември потребители на Twitter реагираха гневно на съобщението на Кристин Ливдал, че 10-годишната ѝ дъщеря е поискала от Алекса предизвикателство и виртуалният асистент ѝ е предложил да "включи зарядно устройство за телефон в контакта, след което да докосне другия му край със стотинка", нещо, което разбираемо може да доведе до пожари, токови удари и тежки наранявания.

Виртуалният асистент е вграден в милиони устройства, включително интелигентни високоговорители и домашни системи, които могат да се използват за управление на уредите в дома. 

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук