Бумът в търсенето на електрически тротинетки поражда редица въпроси в световен мащаб. На фона на инцидентите с на пръв поглед безобидните моторни превозни средства, редица страни се лутат между предложенията за регулации.
„Продажбите са разрастват и тук. Скоро вероятно ще станем свидетели на много компании, които ще ги отдават под наем. С това обаче изниква въпросът за отговорността. При наемане на автомобил се осъществяват вид договорни отношения с компанията, която го отдава. При е-тротинетките обаче нямаме такива договори, нямаме дори застраховки, спрямо трети лица – както при „гражданската“ за автомобил“, коментира в рубриката „Икономистът говори“ по Дарик Югоизток проф. д-р Милен Балтов през юни 2019 година.
Темата обаче става актуална и днес, в България.
Швеция, 29 май 2019 година. Градският съвет в Хелсингборг взема решение, с което узаконява карането на електрически тротинетки. Ден след това в града е регистриран първи смъртен случай при инцидент с такъв вид превозно средство. В същото време в Тексас също умуват над темата с безопасността. Според направено изследване там, инцидентите с е-тротинетки са с 22% повече от тези с леки автомобили и цели 44% повече, спрямо тези с мотоциклети.
„Тези данни от сп. Икономист, трябва да ни покажат още по-ясно, че каквото и да е това нещо и на колкото и колела да е то е превозно средство – добавяйки обаче електрическо моторче, макар и малко, то то се превръща в МПС“, допълни проф. д-р Балтов.
Още от него, чуйте в звуковия файл:
Още по темата
- Кметът на Враца : „Целта ни е да дисциплинираме каращите тротинетки и велосипеди по пешеходната зона“
- Трима души са пострадали при инциденти с тротинетки в Пазарджишко за годината
- Община Враца обяви акция "Внимание тротинетка!"
- Спецоперация срещу използването на мобилни телефони от шофьори провежда ОД МВР-Плевен