На 11 и 12 юли София ще диша в ритъма на техното. Едни от най-завладявщите артисти от световната сцена ще се качат на пулта за SOLAR SUMMER - музикално събитие номер 1 това лято. Ето и няколко любопитни факта за диджеите, събрани специално за най-верните фенове.

ANFISA 

Звукът на Анфиса Летяго е динамична смесица от техно, хаус и експериментални елементи, характеризиращи се с груув ритми, атмосферни текстури и характерна мелодичност. Нейните продукции често съчетават класически и модерни звуци, създавайки потапящи изживявания за слушателите.  В студиото Летяго използва комбинация от аналогово и дигитално оборудване, включително Moog Minimoog Voyager, Roland System 100 и различни дигитални аудио станции, за да изгради своите уникални звукови пейзажи.

Звездите на SOLAR SUMMER: Диджеите - такива, каквито не ги познавате

Дискографията на дамата е впечатляваща:

„Stop Talking“ (2016) e дебютният ѝ сингъл с Leroy Styles за Spinnin' Records, той отбелязва началото ѝ на международната сцена. 3 години по-късно издава „So Good“ с Intec Digital на Carl Cox и затвърждава нейната репутация в техно общността. EP-тата „Nisida“ и „Listen“ (2021) – издадени от нейния собствен лейбъл N:S:DA, отразяват личната ѝ артистична визия. През 2022 г. прави ремикс на „Go“ от Moby и демонстрира способността си да преосмисля емблематични парчета.
„Feelin’“ (2024) – сингъл под шапката на Sony Music, показва нарастващата ѝ популярност в мейнстрийма.

Анфиса Летяго се утвърждава като водеща фигура в електронната сцена със своите енергични сетове и иновативни продукции. Лейбълът ѝ N:S:DA е платформа както за нейното творчество, така и за изгряващи техно артисти.  Нейните приноси са признати с награди като „DJ на годината“ от Billboard Italia Women in Music през 2024 г. Летяго е изнасяла сетове на фестивали като Ultra Music Festival, Tomorrowland и в клубове като Printworks. Сетовете ѝ се отличават с висока енергия и връзка с разнообразна публика.

Биография

Родена на 6 март 1990 г. в отдалечено село в Сибир, Анфиса се премества в Неапол на 18 години. Там се вдъхновява от виниловата колекция на баба си и рок музиката на баща си, което оформя нейния музикален вкус. През 2009 г. започва да диджества в Неапол. Пробивът ѝ идва през 2016 г. с „Stop Talking“. Важен момент е срещата ѝ с Carl Cox през 2018 г., който започва да пуска нейната музика по света.

Тя описва музиката си като „groovy techno“ и подчертава важността да бъдеш автентичен.

„Да остана вярна на себе си – това беше моето начало… дори когато не съм перфектна.“

През 2021 г. стартира лейбъла си N:S:DA. Работи с Moby и визуалната артистка Giusy Amoroso по проекта „Partenope“, вдъхновен от митологична сирена. Анфиса използва своята платформа, за да насърчава жените в електронната музика, акцентирайки върху професионализъм и талант. По време на пандемията прави множество лайв стрийм изпълнения, които вдъхновяват и успокояват нейната публика. За личния си живот тя не споделя много, но признава, че обича природата, особено морето, планините и италианската кухня. Любовта ѝ към Неапол силно влияе върху творчеството ѝ.

Amelie Lens

Определяна като "гласът на модерното техно" Амели Ленс се превърна в определяща фигура в електронната музика — не само със своя звук, но и с визията си за общност, устойчивост и емоционална свързаност.

Родена на 31 май 1990 г. във Вилворде, Белгия, Амели открива електронната музика на 15-годишна възраст по време на фестивала Dour през 2005 г., който тя описва като „живото-променящо преживяване“. Вдъхновена от Nine Inch Nails и Underworld, първоначално започва кариерата си в модата, работейки за марки като Jean Paul Gaultier и H&M.

Първоначално използва псевдонима Renée (името на покойната ѝ майка), за да избегне дискриминацията в доминираната от мъже индустрия. По-късно признава:

„Смятах, че ако скрия пола си, ще ме възприемат по-сериозно… Съжалявам, че се наложи да прикривам женствеността си, за да получа уважение.“

Звездите на SOLAR SUMMER: Диджеите - такива, каквито не ги познавате

На 19-годишна възраст организира собствени ъндърграунд партита – от резервации до почистване. Пробивът ѝ идва през 2016 г. с Exhale EP, последвано от Let It Go и Contradiction за Second State на Pan-Pot.
През 2018 г. основава собствения си лейбъл Lenske, а малко след това и събитийната платформа EXHALE – не просто музикален проект, а общност от съмишленици:

„По време на COVID осъзнах, че EXHALE се е превърнало в нещо много повече от лейбъл или парти – ние сме общност.“

Музикален стил и продукция

Ленс е известна с високо BPM техно, примесено с acid мотиви и транс елементи. Независимо дали свири на Tomorrowland или Awakenings, сетовете ѝ съчетават емоция и енергия, минимализъм и агресия. Тя създава тракове с мисъл за конкретни сцени. Например:

„You and Me“ беше направено специално за главната сцена на Tomorrowland. Исках нещо голямо, еуфорично и запомнящо се.“

В студиото използва Ableton Live и хардуер като Elektron Analog Four и Pioneer RMX-1000.

Артистката споделя, че майчинството я е променило - през 2023 г. ражда първото си дете от дългогодишния си партньор и техно артист Farrago.

„Когато още кърмех, беше трудно… изпитвах физическа болка от раздялата и бях много емоционална на първите концерти.“

Въпреки трудностите, остава всеотдайна към публиката си, съчетавайки кариера и семейство с изключителен баланс. Амели е гласовита защитничка на жените в танцовата музика. По време на събитие в Амстердам казва:

„Обичаме ви, фенове, но моля ви, не ни сравнявайте… Това изтощава емоционално.“

Тя превръща думите си в действия – след като чула за млада жена, станала жертва на тормоз в клуб, поканила я с VIP достъп на следващото си участие – истински жест, а не PR трик.

Извън сцената тя е любителка на животни, живее с три котки и куче. В миналото е съосновала здравословен бранд за храни, Baearbar.
Въпреки световната си слава, Ленс остава скромна и свързана със своите корени.

„Музиката ни кара да забравим каквото и да е се случило в живота.“

Ерик Придз 

Шведът Ерик Придз е роден на 19 юли 1976 г. в Теби, област Стокхолм. Той е един от най-иновативните и уважавани артисти в глобалната електронна сцена. Известен със своя прецизен стил на продукция, разнообразни псевдоними и технологично напреднали изпълнения на живо, Придз изгражда уникално наследство, което поставя артистичната цялост пред комерсиалния успех.

Придз добива световна слава през 2004 г. със сингъла “Call on Me”, който оглавява британската класация за пет седмици и немската за шест. Въпреки че този хит го представя на глобалната сцена, той избягва поп успеха и се фокусира върху музика, която е по-близка до клубната култура и личната му естетика.

Той издава музика под различни псевдоними, като например Pryda за мелодичен прогресив хаус, Cirez D за тъмно, енергично техно и Tonja Holma за дълбока и хипнотична електроника.


Звездите на SOLAR SUMMER: Диджеите - такива, каквито не ги познавате

Тази стратегия му позволява да изследва различни стилове без ограничения. Придз често казва:

„Правя музиката, която липсва в плейлиста ми.“

Той създава тракове не с цел да станат хитове, а за да запълни празнини в собствените си сетове. Това води до огромен архив с неиздадена музика, предназначена за живи изпълнения.

“Opus” – създаден за около 30 минути в тур бус; въпреки спонтанността, парчето става емблематичен финал на EDC Las Vegas. “Pjanoo” пък тества го на живо 2 години преди официално издаване. Първоначално публиката не го приема добре.

„Няма рецепта за хит – просто прави това, което чувстваш.“

Придз се отличава с мащабните си живи изпълнения – серията EPIC (Eric Prydz In Concert) променя стандартите за електронни концерти:

  • EPIC 5.0 (Лондон): 600 лазера, 10 милиона пиксела, 20-метрови холограми.
  • Holosphere (Tomorrowland 2019): многоетажна LED сфера около него, изискваща редизайн на сцената.
     

Придз настоява визуализациите и светлините да се синхронизират на живо – екипът му ги управлява в реално време спрямо импровизационните му сетове.

Личен живот

Няма музикално образование – взел е само 1–2 урока по пиано като дете. Всички умения е развил сам чрез опити и практика. Придз страда от авиофобия (страх от летене). Избягва малки самолети и предпочита да пътува с влак или големи машини като Airbus A380. Един терапевт организирал излитане без предупреждение в малък самолет – довело до тежка паник атака. Това ограничение често влияе на графика му с участия.

Придз винаги е поставял устойчивото развитие над краткотрайния успех. По повод завръщането на Swedish House Mafia заявява:

„Трудно е за толкова успешна група да се завърне след 5 години… феновете очакват и старото, и нещо ново.“

Придз показва силна връзка с феновете си. През 2016 г. организира благотворителен концерт в чест на Джеймс Лило, терминално болен фен. След смъртта му, Придз издава трака “Lillo”, като дарява всички приходи за изследвания върху рака.

Билети от YALTA CLUB, Eventim, Grabo & OMV.

За повече информация следете SOLAR в социалните ни мрежи.