
“Амбицията ми е да спрем да мислим за България като дестинация в рамките на сезонността. България предлага изключително много възможности за туризъм като четирисезонна дестинация. Това е амбицията и стратегията ни да я наложим целогодишно и моята лична амбиция - да не се работи от сезон на сезон, а системно и постоянно, така че всеки един сезон да е силен”. Това каза в ефира на Дарик и предаването “Стълбището” министърът на туризма Зарица Динкова.
Зимният сезон у нас в цифри
Ръст от 5% е отчетен в туризма през месец декември и 3.5% през януари. “Имаме ръст, независимо сложната ситуация с Израел. Установихме, че кризата ще се отрази на сезона ни, започнахме интензивно да подпомагаме зимните ни курорти, за да рекламираме в съседните ни държави”, обясни министърът. По думите ѝ 30% ръст се наблюдава в посещенията на туристи от Турция, данните за Северна Македония са много добре, както и за Великобритания. “В Гърция има проблем с Ковид, това малко подтиска потока оттам. В съседна Румъния, откъдето туристите ни са основно семейства с деца, кризата с морбили се отразява”, обясни Динкова.
Сигурността и туризмът
Туризмът определено е свързан със сигурността и мира, коментира Зарица Динкова и допълни, че повечето хора търсят спокойствие, комфорт в почивката си, за да се заредят за предстоящата напрегната работна година. “Войната в Украйна продължи повече, отколкото експертите прогнозираха и това поставя страната ни, заедно с Румъния в неравностойна позиция от гледна точка на конкурентност”, посочи министърът на туризма. Тя заяви, че миналата седмица в Брюксел е разговаряла с еврокомисаря по вътрешния пазар Тиери Бретон, с когото са обсъдени евентуални компенсиращи мерки. “Вече мина разговорът на техническо ниво и той пое ангажимент да ни съдейства. Така че търсим варианти да помогнем на сектора”, каза още Динкова.
“Автентичност” - това е, което посочват чуждестранните посетители като причина да изберат България за туризъм
“Хората са най-голямото богатство на България. Като излезем от забързаното ежедневие и напрежение, българите могат да бъдат едни изключително приятни, ведри и истински хора в общуването си”, каза още Зарица Динкова. По думите ѝ се наблюдава изненада в очаквания туристически поток от Италия и Испания - с близо 50% нагоре. Като вероятните причини тя посочи отлива на посещения от руския и украински пазар. Италианските и испански посетители у нас са фокусирани предимно върху градски уикенд туризъм. Интересува ги културната ни и кулинарна оферта, посочи министърът.
Маркетингът на туризма у нас
“Добрият продукт се маркетира лесно, а българският продукт става все по-добър, въпросът е да сме модерни и ние в средствата за маркетинг и реклама. Именно и затова направихме тази реформа, която е пилотно издание в Черноморските общини за начина по който се разходват средствата за маркетинг и реклама. Тази година амбицията ни е да я насочим навътре в страната и други видове туризъм да се възползват от нея”, каза Зарица Динкова. Тя допълни, че вижда един голям оптимизъм от бизнеса и много добра обратна връзка от околните ни държави.
Чуйте цялото интервю в прикачените звуков файл.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- Хотелиери срещу новите мерки за паркиране в Пловдив: „Прогонвате туристите, не решавате проблемите“
- Денят на храбростта: 700 военни, хеликоптери и артилерийски салюти в центъра на столицата
- Венеция удвои входната такса за еднодневни екскурзии
- Нови атракции с евросредства развиват туризма в Северозападна България