Започна ремонтът на тръбопровода във Варненското езеро. Той предвижда подмяна на компрометирания участък от тръбата, намиращ се под вода. Общата му дължина е около 820 метра. Тръбата вече е доставена и се заварява на място. Тя е изработена от полиетилен с висока плътност и има значително по-добри механични показатели в сравнение с авариралата. 

Тръбопроводът е с диаметър Ф500 ще бъде поставен на 22 метра под водното ниво и вкопан на 4 метра под нивото на дъното. Ще бъде поставена обратна засипка върху съоръжението, така че да няма възможност ново компрометиране на участъка, обясни инж. Илия Стойчев, мениджър „Водолазна дейност“ във фирмата изпълнител - „Хидроремонт ИГ“ ООД. 

Изкопните дейности на дъното на езерото във фарватера вече са започнали, като към момента са драгирани около 24-25 хиляди кубични метра или около 1/3 от подводния изкоп. Ангажирани са общо около 60 служители наземен, морски и подводен екипаж.

Ремонтът ще продължи около 8 месеца, като от фирмата предвиждат 80% от дейностите да бъдат извършени до края на тази година. Общата стойност на проекта е 22 милиона лева. Финансирането е осигурено от държавния бюджет.

„Полагането на новия тръбопровод във Варненското езеро ще реши окончателно проблема с безопасния пренос на отпадни води. През годините станахме свидетели на редица инциденти, свързани със спукването на тръбопровода и изтичането на отпадни води. Този път, тръбата е от по-висок клас, ще бъде положена по-дълбоко и ще бъде много по-добре защитена от механични увреди. Всичко това понижава до минимум риска от бъдещи екологични кризи в района“, заяви кметът на Варна Благомир Коцев, който направи оглед на строителната площадка. Той добави, че това е последната фаза от удълбочаването на Варненското езеро. След завършването на този проект каналът ще бъде изцяло удълбочен на 13,5 метра, което ще даде възможност за навлизането на много по-големи кораби в пристанищата в езерото.