Лента от асфалт за аварийно кацане без възможност после за излитане, вместо реално действащо международно летище - предвижда предложението за подробен устройствен план в новата индустриална зона на Равнец, до бившата авиобаза. Това предложение, прието от местния парламент в края на май обжалва Областна администрация – Бургас. Първото дело ще се гледа на 4 юли в Административния съд. Това каза в рубриката „Гражданско общество“, заместник-областният управител Пламен Янев.

По думите му, приетият вариант е компромисен за да се предостави терен на инвеститор, но той не е удачен и в разрез с условията, при които държавата е предоставила още преди 5 години терените на бившата авиобаза в Равнец на Община Бургас.

„Въпреки дебатите в местния парламент, държавата е прехвърлила имотите на Община Бургас с условие да бъде запазена функционалността на летателните писти. В ОбС обаче започна другият сериозен спор, кой и как си представя това запазване. Чудно, как един самолет може да кацне, но не може да излети от там после. Не това е целта на запазването на пистите. На този етап Общината представи инвеститор, който иска да прави на въпросните терени завод за производство на водород в комбинация със зелена енергия от фотоволтаична система и вятърни генератори. Той е търсел подходяща база в региона и му е била предложена тази в Равнец“, поясни още Пламен Янев.

Той уточни, че първоначалният проект, внесен, предложен за разглеждане и приет от Общинския съвет на Бургас беше за площ от приблизително 2000 дка. След като Областна управа стопира това решение на местния парламент с жалба и влязохме в разговори с Общинска администрация и проведохме срещи в Българската агенция за инвестиции, беше направен нов проект, при който теренът беше ограничен до 1300 дка. Но необходимо ли е зоната да се ощетява от действащо летище и други инвеститори, заради площите за фотоволтаици и около 60 работни места.  Супер, нека да има такива компании, но трябва да се прецизира самият проект и това е и нашето предложение от Областна управа. Да се избере друг подходящ терен, а не да се ощетява целият бизнес парк. Даже по време на срещата с датския посланик в България, приветствахме желанието на компанията да стъпи на бургаска територия, но на по-подходящ за целта парцел“, коментира още зам.-областният управител.

Той уточни, че вече са предложени други два алтернативни терена за датската компания, при които предстои да се преминат административни процедури.  Но за инвеститор от клас А, това може да се случи в максимално бързи срокове.

„Държава и Община иска тази инвестиция да се случи тук. Инвеститорът също. Единственото условия на Областна управа е теренът да бъде на 3 км. разстояние от настоящия парцел. При добра воля от всички заинтересовани страни, това е един оптимално добър вариант. Важно да запазим и пистата в бизнес зоната за да бъде тя предимство за инвеститорите, а не тежест и също да има шанс този парк да привлича повече фирми и да дава шанс за повече работни места“, каза още Пламен Янев.

Цялото интервю, чуйте в звуковия файл:

Припомняме, че преди три години имаше сблъсъци по отношение на предназначението на терените на авиобазата, и начинът, по който ще се трансформира - като стандартна индустриална зона, или с възстановени летателни функции на пистите, с цел към индустриалния парк да се прибавят второ международно летище, заедно с безмитна и икономическа зона, по предложение на Константин Бачийски.

През 2019 година за кратко бяха събрани над 3000 подписа на граждани в подкрепа на запазване на функциите на авиобазата. Две години по-късно Бачийски успя да подготви и документацията, нужна за лиценз на международно летище в Равнец. 

Още новини от Бургас