Вече второ десетилетие Велико Търново е домакин на специализирано изложение за културен туризъм, което се организира от община Велико Търново в партньорство с националните организации на туроператорите, хотелиерите и ресторантьорите в България и с подкрепата на Министерството на туризма.
Международното изложение „Културен туризъм“ се утвърди като най-авторитетната платформа за представяне на усилията на общини, туристически компании, граждански сдружения за развитието на културния туризъм. Събитието е включено в Годишната програма за национална туристическа реклама.


Тазгодишното издание на Международното изложение „Културен туризъм“ ще се проведе от 20 до 23 април в Изложбени зали „Рафаел Михайлов“ – Велико Търново.
Програмата на форума включва:
-    специализирано туристическо изложение с участие на общини, туристически компании, културни институти и дипломатически мисии;

-    богата конферентна програма, реализирана в партньорство с Министерството на туризма и Министерството на културата;
-    национален студентски конкурс по въпроси, свързани с актуалното развитие на туризма и перспективите пред сектора;
-    Национален конкурс „Чети и пътувай“ http://read-travel.eu/
XVIII издание на Международното изложение „Културен туризъм“ разширява своя обхват и тази година предоставя специални възможности на производители на традиционни регионални храни и напитки за участие - това е възможност за директни техни срещи с представителите на туристическия бранш. 
Община Велико Търново и Общинска туристическа агенция „Царевград Търнов“ организират и специализиран раздел на Международното изложение „Културен туризъм“ – „Трапезица – истории  за българския вкус“. По този начин съвременно представяне ще получат множество малки и средни предприятия от страната, които със своята дейност съхраняват местните традиции, вкусове, развиват регионалната специфика и поддържат отглеждането в страната на изчезващи култури.
Изложението-базар е шанс за фермите и малките производители на храни по уникални семейни рецепти да открият своите почитатели.
В Международното изложение „Културен туризъм“ има  запазено място за добрия вкус, българските традиции и родните производители. В дните на борсата всеки от участниците има възможност да организира дегустация на предлаганите продукти в специално оборудвана дегустационна зона или да направи оригинална промоция за  посетителите.