Представителите на партия "Възраждане" организираха кампания за събиране на подписи за референдум срещу еврото, но събират дарения в именно тази валута, използвайки американска интернет платформа, информира euractiv.bg.
Във видео, озаглавено „Не на еврото!“ в YouTube лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов призовава гражданите да положат подписа си за провеждане на референдум за запазване на българския лев. Под същото видео Костадинов агитира хората да подкрепят партията в “произвеждането на видеоматериали подпомагащи различни каузи и организации в полза на България“ чрез дарение в платформата Patreon.
„Възраждане“ са събрали 201 хил. подписа за запазване на лева
Срещу 5, 10 или 25 евро на месец симпатизантите могат да подпомогнат партията като се сдобият с членство ниво „сребро“, „злато“ или „платина“. Различните нива на членство не дават различни привилегии.
Американската платформа Patreon работи с 12 различни валути, най-популярните сред които долар, евро и британски паунд, като левът не е сред тях. На пазара обаче има и български краудфъндинг платформи, които оперират в лева.
Костадинов погасил за година кредити, надвишаващи доходите му като депутат
Защо еврото е предпочетено от страна на партия „Възраждане“ за набиране на дарения за произвеждане на видеосъдържание против еврото все още не е известно.
Миналата година разследващата медия BIRD обърна внимание на готовността на част от депутатите от „Възраждане“ да държат спестяванията си в евро, докато публично агитират избирателите срещу въвеждането на еврото. Този февруари депутатите на „Възраждане“ с депозити в евро се увеличиха, докато профилните им снимки в социалната платформа призовават за запазване на българския лев.
Защо представители на ”Възраждане” нападнаха ”Дойче Веле”
Дигиталния маркетинг в политиката
Част от успеха на партия „Възраждане“ е успешно извършваният дигитален маркетинг в социалните мрежи. Най-използваната социална мрежа в България, Facebook, отразява активността и популярността на партиите и техните лидери, както и интеракциите на последователите им.
Според данни от доклад на Facebook за ангажираността през месец юни 2022, Костадинов е с най-голямо присъствие в социалните мрежи у нас,
Финансист пред Дарик: Можеше да бъдем приети в еврозоната навреме, но в НС надделяха частни интереси
Освен във Facebook и YouTube партията поддържа страници в Instagram, Twitter, TikTok и Spotify. Те включват обща визия и интеграция, за да достигнат до максимален брой хора в различни демографски групи. „Възраждане“ осъзнават отлично потенциала на социалните медии и дигитални платформи и го осребряват.
Референдумът като политически трик
На 2 април българите ще гласуват за пети път на парламентарни избори за последните две години. „Възраждане“ изоставиха темата за Ковид, ваксините и рязко намалиха говоренето за войната в Украйна. Новата цел на партията е въвеждането на еврото, за което започна събиране на подписи за провеждане на национален референдум.
България няма да приеме еврото от 1 януари 2024 г.
Целта е мобилизиране на протестния вот в подкрепа на партията, която има открито антиевропейска платформа и заплашва, че ще закрива медии, ако дойде на власт.
Междувременно партията на Слави Трифонов „Има такъв народ“ инициира референдум за въвеждането на президентска република с надежда, че ще си вдигне резултата на изборите. БСП на свой ред ще прави референдум срещу джендър идеологията в училищата, каквото и да значи това.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts