“Тенденцията се е запазила - най-много говорят от “Възраждане” за поредно Народно събрание (НС). Ние направихме един анализ на всички парламенти от 2001 г. и там очертахме една обща тенденция, че партиите, които са в опозиция говорят повече”.
Това обясни в предаването “Кой говори” по Дарик Благослав Михайлов, основател на платформата “Стража”. В изготвения анализ се вижда, че партията на Костадин Костадинов изговаря 34.3% от цялата реч в парламента или 227 501 думи. А самият лидер на формацията е и най-приказливият народен представител в 50-ото НС от трибуната.
Благослав Михайлов/ Дарик
На второ място от парламентарните групи се нареждат „Продължаваме Промяната – Демократична България“ (ПП-ДБ), следвани от ГЕРБ-СДС, „БСП за България“, „Има такъв народ“ и ДПС. Михайлов допълни, че има няколко причини партиите да говорят от парламентарната трибуна.
“Правят го най-вече в хода на някакви парламентарни дебати, обаче с тези дебати те не целят да убедят своите колеги в парламента, а нас гражданите. Това са изказвания за пред народа. Когато наближават избори това може да се възприеме като част от предизборна агитация. Друга причина да говорят много е, ако искат да възпрепятстват процесите на парламента”, обясни той.
Михайлов отбеляза и друга интересна статистика за партията на Костадин Костадинов - внасят много закони, но малко от тях биват приети.
Реклами в социалните мрежи
Платформата е направила и анализ за това коя партия е платила най-много за реклама в Meta ( бел. ред. Facebook и Instagram) за периода април 2019 - октомври 2024.
ПП-ДБ доминира в тази категория - изхарчили са сумата от 2 085 705,23 евро.
“Може би от ПП-ДБ са разсъждавали, че ако налеят много пари в рекламите си, много хора ще ги видят и ще решат да гласуват за тях”, смята Михайлов.
Комбинирано, те са похарчили повече за платена реклама, отколкото всички останали взети заедно.