"Местата от разстояние, от които трайно ще се извършва работа, например дом, вила и т.н. ще трябва да се посочат като населени места в трудовия договор". Това каза в ефира на Дарик радио и рубриката "Социалната държава" депутатът от "Продължаваме промяната-Демократична България" и бивш министър на електронното управление Божидар Божанов.
Припомняме, че преди дни Народното събрание прие промените, в които са разписани условията, при които да се осъществява дистанционна работа.
"Това, което добавихме, е до 30 дни годишно да може да работи служителят откъдето прецени, след съгласие на работодателя", посочи Божанов. По думите му специално законодателство има от 15 години, но начинът, по който е било уредено то, е създавало неясноти и възможности за тълкуване от "Главна инспекция по труда".
"Получавали сме подобни оплаквания - "ние правим работа от разстояние, но не знаем дали, ако ни дойдат на проверка, няма да ни глобят", обясни Божанов. Той посочи още че, по тази причина Планът за възстановяване е предвиждал реформа за осигуряване на повече гъвкавост и сигурност при работата от разстояние. "Това, което налагаше промяната е, че настоящата уредба не даваше сигурност, че всичко е в рамките на закона", посочи още депутатът.
![Въвеждането на „Синята карта“ и промените в дистанционната работа](/media/669/266fd4cb-a703-4248-8fc8-d4fcd7816a85.s.webp)
Преди дни правителството прие реда за въвеждането на т.нар. "Синя карта" (бел.ред. - автоматизирана информационна система "Платформа за производство за издаване на разрешения за пребиваване и работа"), която предвижда информационната система да осигури дигитализиране на процесите, свързани с издаването на разрешителни за пребиваване и работа на чужденците в България и да намали административната тежест за всички участници.
"Това, което системата за "Синята карта" ще прави, е да вкара целия процес в една централизирана система. Участието на МВР, ДАНС, МВнР, МТСП и структурите в него да става координирано с проследими срокове, със случайно разпределение на преписките, така че това да оптимизира максимално процеса. Да става по електронен път и да не се редят работодателите на гишета", коментира още Божанов.
Целия разговор, гледайте в прикачения файл.
Още по темата
- Областният управител и министърът на културата Найден Тодоров обсъдиха наболели проблеми в Плевенска област
- Осман Мурадов встъпи в длъжност като зам. областен управител на Пазарджик
- Общо 163 000 броя бюлетини ще се съхраняват в Областна администрация Видин до предаването им на СИК по места
- МС гледа доклад за състоянието на администрацията през 2023 г.