Базираната във Варна компания „Старгейт България“ поема мениджмънта на 9 кораби автомобиловози на японската корпорация Кавасаки Кисен Кайша ("К" Lіnе). 

Директната японска инвестиция в проекта за тази година е над 1 милион лева, с тенденция за увеличаване в бъдеще, заяви управителят на „Старгейт България“ кап. Андриян Евтимов, който доскоро бе морски посланик на България  в Международната морска организация (IMO). Той уточни, че kорабите са с райони на плаване в световния океан, но няма да влизат в Черно море.

По-новите автомобиловози транспортират по около 7500 коли от конкретни марки, а стойността на един такъв плавателен съд е над 60 милиона долара. Осигурява доставки както от Япония и Китай до Европа и САЩ, така и от Европа към Далечния изток.

От тази сутрин корабите на "К" Lіnе не преминават през района на Червено море. Засега спирането е за седмица, като ситуацията в района ще се наблюдава, посочи кап. Евтимов. Той отбеляза, че пренасочването на плаванията може да доведе до забавяне в доставките с близо месец. От финансова гледна точка това не се отразява на компанията оператор. От една страна ще се похарчат повече пари за горива, но от друга ще бъдат спестени таксите за преминаване през Суецкия канал, които са в порядъка на няколкостотин хиляди долара, коментира морският специалист.

Плановете за следващите години предвиждат увеличаване на броя на корабите в групата на варненската компания с новопостроени плавателни съдове в заводите в Япония и Китай, които ще бъдат задвижвани с алтернативни горива – газ, амоняк и водород. С yвeличaвaнe нa бpoя нa ĸopaбитe щe ce yвeличaвa и бpoят нa oфицepитe, ĸoитo щe бъдaт нeoбxoдими. Към момента в японската компания работят над 300 български офицери.