„Електрическите тротинетки са един много сериозен проблем не само в Плевен и България, а и в световен мащаб. От една страна те са екологични, но от друга законите са неприложими за тях като на първо място е това, че те нямат регистрационен номер и това е въпрос, който трябва да бъде решен на национално ниво”.

Това каза в пресклуба на БТА в Плевен председателят на Общински съвет – Плевен доц. Иван Малкодански, по време на редовната си среща с журналисти, след месечното заседание на местния парламент в края на август.

Той припомни, че Наредба No.3 за обществения ред при използване на пътни превозни средства на територията на община Плевен регламентира начина за използване на индивидуалните електрически превозни средства главно в централната градска част и в пешеходните зони.

„Когато такъв вид превозни средства се движат по пътната мрежа, за тях важи Законът за движение по пътищата и тогава нарушенията подлежат на санкции от органите на КАТ.

Наредба №3 е добре написана и е една от най-рестриктивните в България, като ние напълно забраняваме движението в пешеходните зони, както и в парк „Кайлъка“. Глобите за неспазване на тези правила са от 100 до 500 лева като поради това, че в пешеходните зони тези ел. тротинетки се управляват от непълнолетни лица, при нарушение се съставя акт на техните родители.

Фактът, че въпреки предприетите мерки от Община Плевен броят на нарушенията не намалява се налага да увеличим глобите двойно или по-скоро тройно“.

Доц. Малкодански каза, че въпреки съставените над 200 акта тротинетките в пешеходните зони не намаляват. Той добави още, че по предложение на кмета на Плевен д-р Валентин Христов предстои към забранената за електрически тротинетки зона да бъде добавен и площад „Свобода“. Това ще бъде и точка от следващата сесия на ОбС-Плевен в края на месец септември.

Председателят на Общински съвет - Плевен съобщи още, че се обсъжда и въвеждането на пректика превозните средства на нарушителите да бъдат задържани временно като веществено доказателство, до заплащане на наложената глоба. Такава възможност дава Законът за движение по пътищата, а с промяната в Наредба №3 това ще може да се прави и от служителите в общинския "Инспекторат".

"Тази мярка е  вече факт в няколко общини в страната и е довела до намаляване на броя на тротинетките в пешеходните зони", каза доц. Иван Малкодански като добави, че и тези промени ще бъдат обект на гласуване на следващата сесия на Общинския съвет.