Увеличават се жалбите от потребители за некоректни практики на онлайн търговци към Европейски потребителски център - България. Това заяви Соня Спасова, директор на Центъра по време на кръгла маса „Онлайн пазаруване. Предизвикателства и уроци след пандемията”.

Спасова уточни, че през първите 10 месеца на настоящата година, спрямо същия период през миналата, жалбите са се увеличи с 30%.

От ГДБОП също отчитат драстично увеличение на  търговските измами.

Как да се предпазим от фалшиви онлайн магазини

Сериозно се увеличават търговските измами от началото на годината и затова обмяната на добри практики е много важна за защита на потребителите. Това коментира Стоил Алипиев, председател на Комисията за защита на потребителите.

Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център България, допълни, че през 2021 година заедно с партньорите в ЕС са спестили или върнали на хората  107 000 евро при над 70 % успешно решени случая.

А, основните проблеми, които посочват хората при обаждане в Центъра, са отказ за сключване на договор, измами или забавен транспорт.

Топ 5 случая на хакерски атаки, за които не знаете

Петър Цигов от ГДБОП уточни, че и те са заливани от сигнали за нелоялни търговски практики.

Цигов допълни, че се шегуват, че след „черния петък” за потребителите, в  ГДБОП идва „черен понеделник“.

Основен съвет е хората да внимават от какви сайтове пазаруват, да се проверява дали стоките и търговецът съществуват. А , ако нещо е прекалено хубаво, за да бъде истина, то най-вероятно не е – казват още експертите.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм