![Учебният терапевт Донка Дойчева: Защо държавните училища у нас отказват да влязат в 21 век?](/media/674/klasna-staq-s-uchenici-bing-ai-generated-1.l.webp)
Политическата ситуация в момента е резултат и от образователната система в България. Към днешна дата тя остава крайно неадекватна към потребностите и нуждите на съвременните деца. Това коментира в ефира на Дарик учебният терапевт и психолог Донка Дойчева.
В училищното образование се забелязват два основни процеса – от една страна децата са изключително претоварени, а от друга – се наблюдава масова апатия и вътрешна съпротива към процеса на обучение.
Промените в образователната система, така че тази система да стане адекватна за съвременните деца, трябва да започнат от всяко училище. Преподавателите и директорите имат пълната свобода да мотивират децата и да направят така, че да учебният процес да бъде интересен, коментира Донка Дойчева.
Към трудностите, които изпитват децата, трябва да има холистичен подход. Тепърва се изследват и проблемите с дислексия и дискалкулия при много ученици, а малко родители и учители се обръщат за помощ към специалисти.
Дигиталната раница е нож с две остриета, смятат още родители и учебни педагози. Според тях децата остават във виртуалния свят на социалните мрежи изключително дълго време и използването на дигитални учебници и помагала означава, че те няма да откъсват очи от електронните устройства по цял ден.
Още по темата
- КС остави в сила ограничените правомощия на президента при избора за служебен премиер
- Борисов “тръпне в очакване” за решението на КС за промените в основния закон
- Спорната шеста поправка: Конституционният съд заседава в петък, за да реши дали да отмени промените в основния закон
- Обиколка на емблематичните стари сгради на Враца предлага Регионалния исторически музей на 30 юли