Екип на Института за пътна безопасност извърши оглед на пътя Ботевград-Мездра във връзка с пътната безопасност на участъците, предназначени за отваряне и допускане на движение на обществен трафик, съобщиха от организацията. Тя е изпратила становището си до властите.

Пускат движението по участъка между Мездра и Лютидол

            Към настоящия момент пътният участък от трасето Ботевград – Мездра не е завършен и не отговаря на изискванията за безопасна експлоатация. По време на огледа установихме редица дефицити на безопасност, сред които:

            •           Хоризонталната и вертикалната пътна сигнализация не са напълно завършени.

            •           Опасни обезопасителни съоръжения (т.е. мантинели, парапети и др.).

            •           Незавършени отбивки и обслужваща инфраструктура.

            •           Незавършена дренажна система.

            •           Липса на одит по пътна безопасност преди отварянето за обществен трафикопоток.
 

            Пускането в движение на незавършеното пътно трасе представлява непосредствена заплаха за собствеността, здравето и живота на участниците в движението, тъй като съществуват предпоставки за възникване на тежки пътнотранспортни произшествия.

            Напомняме, че преди няколко години, при сходна ситуация, министър Иван Шишков пусна в експлоатация 7,5 километрова отсечка от този път, която не бе напълно завършена. В резултат на това за кратък период настъпиха множество катастрофи, включително с фатален изход, поради което движението бе в последствие спряно по спешност по настояване на Пътна полиция. Повторението на този подход би било не само грешка, но и проява на безотговорност спрямо безопасността на гражданите. Пускането на движението може да се определи като политическо решение поради което отговорните държавни институции не биха имали смелост да се противопоставят.

            В тази връзка Институтът за пътна безопасност силно препоръчва да не се допуска пускането в експлоатация на трасето Ботевград – Мездра, преди:

            1.         Завършване на всички строително-монтажни дейности по пътя и прилежащите му съоръжения;

            2.         Обезпечаване на пълна сигнализация и маркировка съгласно нормативните изисквания;

            3.         Извършване на независим одит по пътна безопасност от компетентни експерти.

           Това пишат от Института за пътна безопасност.