
Техническата подготовка на видеоплатформата TikTok за планираното отделяне на бизнеса ѝ в САЩ става все по-конкретна. С оглед на тази стъпка, насърчавана от американския президент Доналд Тръмп, китайската платформа планира да пусне ново приложение в САЩ на 5 септември, съобщава технолочният сайт The Information, позовавайки се на неназовани вътрешни източници.
Досега действащото приложение трябва да бъде спряно в САЩ през март следващата година след изтичане на преходен период. TikTok не коментира след молба, отправена от "Ройтерс".
Още тази седмица Тръмп възнамерява да преговаря с Китай за евентуална продажба на американския бизнес на TikTok. Сделката е почти финализирана, заяви президентът в петък.
Той вероятно ще разговаря с президента Си Цзинпин или с някой от неговите представители. "До голяма степен имаме споразумение", заяви Тръмп.
Заради опасения за заплаха за националната сигурност през 2024 г. Конгресът на САЩ постановява, че китайската компания майка на ByteDance трябва да продаде бизнеса си в САЩ до 19 януари 2025 г. В противен случай платформата щеше да бъде блокирана в САЩ въпреки своята популярност.
От встъпването си в длъжност през януари обаче Тръмп удължи този срок три пъти, последно до 17 септември тaзи година. Самият той се възползва от ТikTok по време на предизборната кампания за президентския вот, където го следват много млади хора.
Тази пролет се разработваше сделка за отделяне на американските операции на приложението в нова фирма, базирана в САЩ, мажоритарно притежавана и управлявана от американски инвеститори. Тя обаче беше отложена, след като Китай заяви, че няма да я одобри след обявените от Тръмп високи мита върху китайските стоки.