Тяговата подстанция в Бойчиновци е в експлоатация повече от 40 години, а в момента тече нейната модернизация. Целта е да се сведе до минимум както броя на авариите, така и времето за локализиране на тези, които възникват.
„Тази подстанция е ключов елемент от ЖП инфраструктурата по направление Видин-София. Оперативният й цикъл е изчерпан и по тази причина нейната реконструкция е предвидена с ново и модерно оборудване“
Това заяви Нели Андреева, заместник-генерален директор на НКЖИ, която подчерта още:
"Ползите за обществото са по-надеждно и устойчиво енергийно снабдяване, подобряване капацитета на ЖП инфраструктурата и по-добро изпълнение на разписанието"

"Проектът ще приключи до началото на 2027 г. до настоящия момент имаме изградени технически работни проекти, имаме разрешение за строеж, акт 2А. Модернизацията на тази подстанция е малко по-сложна, тя е поетапна"
Това допълни ръководителят на проекта инж. Албена Трайкова.
Тяговата подстанция в Бойчиновци е разположена по протежението на железопътната линия Видин-София, която е част от основен трансевропейски коридор. Тази подстанция е една от общо петте, обслужващи главната ЖП линия Мездра-Видин, които предстои да бъдат модернизирани.
Ключов елемент е изграждането на Система за телеуправление и телесигнализация SCADA. Тя изключва човешката грешка, подчерта инж. Трайкова.
"Тя си следи всички параметри на съоръженията, тока, напрежението, състоянието на съоръженията – дали са изключени, включени. Съответно това пък, освен намаляването на човешката грешка, дава и едно по-сигурно електрозахранване на участъка. Т.е. ще намалеят и авариите заради това непрекъснато следене на параметрите и съответно няма да има и такива прекъсвания на електрозахранването в участъка.", подчерта тя.
Проектът предвижда сервизно и гаранционно обслужване на обекта за срок от 10 години, което ще гарантира устойчивост и надеждност в дългосрочен план.



Снимки: Дарик
Модернизацията на тяговата подстанция в Бойчиновци ще доведе до по-бързо и сигурно пътуване, както и до значително намаляване на разходите за консумираната реактивна енергия. Ще се повиши качеството на захранващото напрежение, което е ключово за движението на влаковете.
Целия разговор чуйте във файла
