В РБ „Сава Доброплодни“ - Сливен обявиха номинациите и носителя на приза „Читател на 2024 година“ на библиотеката.
По регламент на конкурса всяко обслужващо звено номинира между своите читатели кандидати за приза на базата на най-много заети книги и посещения за годината. За 2024г. са номинирани 10 читатели с най-много заемания от: Детски отдел, Чуждоезиков център и двете зали за свободен достъп и с активно участие в проявите организирани от библиотеката насочени към промоция на нови книги. От номинираните се излъчва и носителят на приза „Читател на годината“ на библиотеката.
Приза „Читател на годината“-2024г. на РБ “Сава Доброплодни“ получи Стоянка Денкова Иванова /76г./ - магистър по социални науки, пенсионер, която е прочела през миналата година 173 книги – художествена и специализирана литература. Тя е редовен читател на библиотеката от повече от 40 години, като през последните години няколко пъти е била номинирана в конкурса като много активен читател.
В отделните обслужващи звена отличените са :
Детски отдел - Стефани Стефанова Йорданова /11 г./, V СОУ „П. К. Яворов”-Сливен, прочела 118 книги.
Чуждоезиковия център з - за трета поредна година - Даниела Иванова Христова /36г./ - магистър, служител във Фонд „Земеделие”/.
Зала за свободен достъп 1 - Радослава Николаева Колева /16г./ ПМГ “Добри Чинтулов“ - прочела 128 книги специализирана литература.
И тази година най-голяма беше конкуренцията за приза в Зала за свободен достъп 2 /художествена литература, езикознание, литературознание/.
Отличието получи Ива Колева Колева/62г./ - магистър, инженер-химик във фирма „Миролио АД“. Тя е миналогодишният читател на годината на библиотеката. Тази година е прочела 169 книги /художествена литература/
Всички номинирани читатели бяха отличени с грамота и получиха годишни читателски карти за 2025г. За носителя на приза и за номинираните участващи в надпреварата, ръководството на библиотеката бе предвидило и допълнителни награди.
Конкурсът „Читател на годината” се провежда за десета поредна година и има за цел насърчаване на четенето сред всички възрасти и подпомагане процеса на изграждане на читателски навици. Резултатите от конкурса позволяват и ежегодно да се анализира интереса към четенето и читателските търсения на различни категории читатели в обслужващите звена и да се формират нови политики за обогатяване на фондовете с цел задоволяване на интересите им от всякакво естество: духовно, естетическо, научно, професионално.