Часове, след като президентът Румен Радев публично изрази учудване, че отговорните институции не работят по сигналите за купен и корпоративен вот, лидерът на “ДПС - Ново начало” Делян Пеевски се присъедини към апела му. 

“Присъединявам се към апела на президента Румен Радев отговорните институции да изнесат всички данни и факти за това как бяха проведени парламентарните избори в неделя”, посочва Пеевски в позиция, разпратена до медиите. 

Пеевски обявява, че “очаква убедителни отговори от представителите на служебното правителство, МВР, както и службите за сигурност, незабавно да информират има ли случаи на купен или корпоративен вот, въздействие върху и чрез представители на местната власт или бизнеса, които да трябва да бъдат разследвани с цялата строгост на закона”.

Делян Пеевски изразява и тревога, че “българската общественост не получава задоволителни отговори и нараства тревожността и недоверието, заради нагнетяваното в публичното пространство напрежение, относно честността на изборите от една страна и това, че институциите не правят необходимото да осветят фактическата ситуация”.

Той посочва, че “колкото по-често се произвеждат избори в България, толкова повече въпроси остават неотговорени и върху вотът на гражданите все още тегнат сенките на “ала-бала на изборите”, скандалите с кодове, флашки и машини и търговия с гласове и влияние”.   

“За обществото трябва да е ясно какво, как и кога се е случило, за да можем да продължим напред и да излезем от политическото безвремие, в което неуспели в амбициите си политици, ползват страховете и опасенията на хората за старт на следващата си кампания”, посочва още Пеевски.

Позицията му направи особено впечатлние, тъй като в предизборната кампания представители на ПП-ДБ обвиняваха именно него в търговия с вот. Пред Дарик Ивайло Мирчев от ПП-ДБ заяви: “Като основна логистична база се ползва офисите на един от лейтенантите на Пеевски. Има няколко отговорника за цялата страна. Един от тях е т.нар. Цайса. А всяка област си има персонален отговорник в партията на Пеевски — хора, които уреждат комуникацията с тези купувачи на гласове”.