Ryanair вече няма да предлага полети на ниски цени, благодарение на скок в цената на горивото, призна шефът на бюджетната авиокомпания.
Главният изпълнителен директор Майкъл О'Лиъри казва, че ерата на билета от 10 евро е приключила. Средната цена на билета на авиокомпанията ще се повиши от около 40 евро (33,75 британски лири) до приблизително 50 евро през следващите пет години, каза той пред BBC (Би Би Си).
Унгария глоби „Ryanair” със 780 000 долара за защита на потребителите
Той обаче вярва, че хората ще продължат да летят често, въпреки нарастващите разходи за живот.
„Нашите наистина евтини промоционални тарифи – тарифите от едно евро, от €0,99, дори тарифите от €9,99 няма да ги има през следващите няколко години“, каза О'Лиъри в програмата Today на BBC Radio 4.
Нова стачка на кабинния персонал на „Райънеър“ в Испания
Повишаването на разходите за гориво, което повишава цените на самолетните билети, също така повишава сметките за енергия на домакинствата, изяждайки разполагаемите доходи на хората. Шефът на авиокомпанията обаче каза, че въпреки това той очаква клиентите да търсят по-евтини опции, вместо да намаляват полетите.
ЕС изисква устойчиво гориво за самолети
Тъй като самолетните билети станаха по-евтини през последните десетилетия, броят на предприетите полети се увеличи, като повече хора правят кратки почивки в чужбина в допълнение към годишната почивка. Авиокомпании като Ryanair, Easyjet, Vueling и Wizz Air се състезават да предлагат евтини услуги без излишни разходи.
„Луфтханза“ отменя още над 2000 полета през юли
Търговските полети сега представляват около 2,4% от глобалните емисии на CO2 и секторът е изправен пред натиск да намали въздействието си върху климата, включително активни са и кампании за убеждаване на хората да преминат към железопътен и автомобилен транспорт.
О'Лиъри обаче твърди, че автомобилният транспорт и корабоплаването имат по-голям принос за CO2 като цяло и каза, че фокусът върху намаляването на емисиите от въздушния транспорт е „погрешно“.
Ryanair премахна теста по език за качване на борда в Южна Африка
Той каза, че Ryanair инвестира в по-ефективни самолети, но че по-голямото намаляване на използването на изкопаеми горива ще дойде от преминаването от бензинови и дизелови към електрически пътни превозни средства.
В резултат на пандемията от Кови, която сериозно наруши международните пътувания, хората се оказаха нетърпеливи да се върнат на борда на полетите, но тъй като търсенето на въздушни пътувания се възстанови, недостигът на персонал в авиокомпаниите и летищата доведе до закъснения и отменени полети в Обединеното кралство и в чужбина.
Цените на самолетните билети ще скочат това лято, според шефа на "Уизеър"
Някои пътници са били принудени да чакат с часове или да пренасрочат пътуването си в последния момент.
О'Лиъри добави, че Ryanair се е справила със ситуацията по-добре от други авиокомпании, защото е имала „отчасти късмет и отчасти смелост“ в решението си да започне да набира и обучава кабинен екипаж и пилоти миналия ноември, когато вариантът Omicron все още засягаше международните пътувания.
Ryanair въведе задължителен образователен тест за качване на борда
През първите шест месеца на 2022 г. Ryanair отмени 0,3% от полетите, в сравнение с общо 3,5% на British Airways и 2,8% на Easyjet, според консултантската компания за въздушни пътувания OAG.
О'Лиъри каза, че изпитва "много малко съчувствие" към летищата, като добави, че знаят графици месеци предварително и че персоналът по сигурността, който е отговорност на летищата, изисква по-малко обучение от пилотите.
Цените на самолетните билети скачат заради войната в Украйна
Той обвини Хийтроу, което е ограничило броя на пътниците, идващи на летището през лятото, в „лошо управление“. Хийтроу се защити, като каза, че е необходимо да се осигури надеждна и безопасна услуга. Асоциацията на летищните оператори заяви, че летищата набират персонал от края на миналата година и повечето пътници сега пътуват без или с минимални смущения.
Най-безопасните авиокомпании за 2022 г.
О'Лиъри заяви, че се „надява“ проблемите на летищата в Обединеното кралство да бъдат решени до следващото лято, но смята, че Brexit може да продължи да създава предизвикателства при набирането на персонал.
Ryanair е базирана в Дъблин, но обслужва стотици маршрути до и извън Обединеното кралство. Излизането на Великобритания от ЕС се оказа "катастрофа за свободното движение на работна ръка", каза той и призова правителството да "бъде честно и да признае", че това е причината за недостига на работници.
Три нови линии на летище Пловдив от ноември – до Лондон, Дортмунд и Меминген
Пазарът на труда в Обединеното кралство е „фундаментално разбит“, категоричен бе О'Лиъри и заяви, че е време Обединеното кралство да обмисли преодоляване на „някои последици от глупостта на Брекзит“. Той каза, че приоритет за следващия министър-председател на Обединеното кралство трябва да бъде подписването на споразумение за свободна търговия с ЕС, включително свободно движение на работна ръка.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм
Още по темата
- Музеят на авиацията със специална програма за Празника на Военновъздушните сили
- „Полетен план“: Какво стои зад поредното разследване на клиентските проверки на Ryanair?
- Официално: Марк Рюте зае поста на генерален секретар на НАТО (ОБНОВЕНА)
- Кап. Васил Данов: Отговорност за инцидента със загиналите пилоти трябва да поемат висшият военен ръководител и командващият ВВС