Музикалният продуцент Саня Армутлиева бе специален гост в „Седмицата на Дарик“. Тя заяви, че попфолкът доминира в България, но той се оттласна от чалгата. Саня Армутлиева изказа своята благодарност към Дарик радио, че медията ни се отзова към всички тези, които се занимават с музика в България.
„Много обичам да съм в студиото на Дарик. Това беше едно от първите студия, в които влязох заедно с Ники Кънчев. Ролята на Дарик радио винаги е била подкрепяща към света на музиката. Благодаря, че се отзовахте към всички тези, които се занимават с това изкуство. България има огромен музикален потенциал. Има голям талантлив народ с чувствителност към музиката. Българската музика заслужава подкрепа“, заяви Саня Армутлиева.
„Има страхотен момент, свързан с българската музика, а и в световен мащаб всеки един от пазарите се обръща категорично към собствената си музика. Има нов термин „глокализейшън“ – това е резултат от новия стрийминг свят. Всеки може да си реализира потенциала дори без подкрепата на традиционните медии. Може да се види в трендинга на Youtube и Топ 50 на Spotify, че българската музика е най-слушаната в България. Защо това да не се прехвърли и в медиите“, запита музикалният продуцент.
„Истината е, че попфолкът доминира в стрийминг платформите. На попфолка трябва да му признаем всичко това, което има. Това е доминиращият стил в България. Не бива по никакъв начин да бъде пренебрегван. Софи Маринова без усилие пълни най-голямата арена в София с по 15 000 души. Всеки трябва да е свободен да прави всичко, от което има нужда, за да изрази себе си. Не се колебайте, че поп музиката пълни залите – вижте залите на турнетата на Любо Киров, Миро, Графа и др. Има приятна динамика, свързана с българската музика“, заяви Саня Армутлиева.
„Всяка публика има своето място и попфолкът през последните 10-15 години всъщност се оттласна от „чалгата“, защото пусна поезията в своите текстове. Има попфолк, чийто автори на текстовете са Надежда Захариева и други сериозни автори. В момента едно от нещата, което ще се случи е границите да се размият. Латино репертоарът прилича на нашенски попфолк, ако бъде преведен на българския език. В бъдеще ще има повече колаборации между поп и попфолк изпълнители“, каза още тя.
„В чалгата имаше нещо много долно. В момента има голямо количество артисти, които са се тласнали от чалгата и виреят в полето на попфолка. Според мен чалга има не само в музиката, може да откриете такава и в театъра, и в литературата. От моя гледна точка чалгата е израз на специфични неща в нашата народопсихология. Аз преди малко се възмутих, защото идват от гробището в Бояна, такава мръсотия не съм виждала – това е чалга. Да не се грижим и да не ни пука, това е чалга. В този смисъл не мисля, че чалгата е заключена единствено в музиката“, заяви Армутлиева в ефира на Дарик радио.
„През последните 33 години, а и преди това по времето на комунизма, музиката не е имала възможност да се развихри докрай в нормална среда. Винаги е имало нещо сериозно, което да я потиска тук в България, например начина, по който се процедира, после пиратлъка – това, че в началото на промяната в България станаха най-големите продуценти в страната. Музикантите никога не са могли да генерират този приход, който трябва да имат, за да развият своята кариера. Липсата на готовност да платиш за музика, която ползваш, е проблем. Ако ползваш музиката, трябва да връщаш възмездие за музикантите.“
„Музикалната индустрия е най-бързо адаптиращата се към дигиталния свят, въпреки че имаше унес първоначално и после шок. Промени се начина, по който хората искат да консумират музика. Индустрията бързо навлезе в стрийминг платформите. Настоящият модел е великолепен. При всяко едно слушане има поне една стотинка, която отива при автора. Това не спира, не е като винилите, които си ги купуваш веднъж. Физическите носители се превърнаха в материална форма на подкрепа към изпълнителите. Парченце от любимия ти изпълнител“, заяви Армутлиева пред Божидар Русев.
Вижте цялото интервю на музикалният продуцент Саня Армутлиева в „Седмицата на Дарик“ в прикаченото видео!
