Община Кюстендил започна анкета, в която всеки един от жителите на общината ще може да посочи най- справедливият начин за определяне на таксата за битови отпадъци, информира кметът  инж. Огнян Атанасов.

Анкетата вече е качена на фейсбук страницата на Общината, тя ще бъде разпространена и чрез кметовете в малките населени места, пенсионерските клубове и читалища, както и етажни собствености.

Целта е допитването да стигне до по-голям кръг от хора, уточни инж. Атанасов.

Таксата битови отпадъци включва сметосъбиране, сметоизвозване, третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации, поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищни образования в общината.

До момента такса битови отпадъци се определя на база данъчна оценка на имота.

„Държавата възприе нов подход „Замърсителя плаща” и задължи всички 264 община на територията на страната с Постановление на МС от 4 април тази година да преминат към нова основа за определяне на таксата от 2025 година, която ще се приеме от Общинските съвети на места.

Наредбата дава избор на всяка община да избере между три варианта за всяка една от извършваните услуги.

Анкетата е следната:

С цел определяне на НАЙ-СПРАВЕДЛИВИЯ от трите метода и отчитане на вашето мнение, Община Кюстендил предприема настоящата анкета:

1. за услугата по събиране и транспортиране на битови отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното третиране:

а) индивидуално определено количество битови отпадъци за имота, включително чрез торби с определена вместимост и товароносимост (определен минимален брой закупени торбички за отпадъци за годината)

б) количество битови отпадъци за имота, определено съобразно броя и вместимостта на необходимите съдове за събиране на битовите отпадъци и честотата за тяхното транспортиране (брой съдове и вместимост)

в) брой ползватели на услугата в имота (живущи по настоящ адрес и/или наематели и/или лица пребиваващи на друго основание в имота)

2. за услугата по третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации:

а) индивидуално определено количество битови отпадъци за имота, включително чрез торби с определена вместимост и товароносимост (определен минимален брой закупени торбички за отпадъци за годината)

б) количество битови отпадъци за имота, определено съобразно броя и вместимостта на необходимите съдове за събиране на битовите отпадъци и честотата за тяхното транспортиране (брой съдове и вместимост)

в) брой ползватели на услугата в имота (живущи по настоящ адрес и/или наематели и/или лица пребиваващи на друго основание в имота)

3. за услугата по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината:

а) брой ползватели на услугата в имота (живущи по настоящ адрес и/или наематели и/или лица пребиваващи на друго основание в имота)

б) разгъната застроена и/или незастроена площ на недвижимия имот.

Забележка: Общински съвет може да приеме основа/основи различни от посочените по-горе при условие, че съществуват обективни обстоятелства възпрепятстващи прилагането им.