Руските авиокомпании, включително държавната "Аерофлот", са започнали да "оглозгват" самолети, за да си набавят резервни части, каквито вече не могат да доставят от чужбина заради западните санкции, заявиха източници от сектора пред Ройтерс.

Руски обстрел е отнел живота на 21 души в Днепропетровска област

Тези действия съответстват на препоръката на руското правителство, отправена през юни към авиокомпаниите да използват някои самолети за части, за да могат останалите машини, произведени в чужбина, да продължат да летят поне до 2025 г.

Експлозии разтърсиха руска военновъздушна база в Крим (видео)

Санкциите, наложени на Русия след инвазията в Украйна в края на февруари, не позволяват на нейните авиокомпании да получават резервни части или техническа поддръжка от Запада.

Най-малко един руски "Сухой суперджет 100" (Sukhoi Superjet 100) и един "Еърбъс А350" (Airbus A350), собственост на "Аерофлот", в момента са спрени и се разглобяват, посочи информиран източник.

Украйна е евакуирала най-малко 3000 души от Донбас

Еърбъсът е почти чисто нов, изтъкна източникът, пожелал да остане анонимен.

Оборудване е взето и от няколко "Боинг 737" (Boeing 737) и "Еърбъс А320" (Airbus A320) на "Аерофлот", тъй като авиопревозвачът се нуждае от повече резервни части за останалите си самолети от тези модели, допълни източникът.

Близо 80 процента от флотилията на "Аерофлот" се състои от боинги и еърбъси - съответно 134 боинга и 146 еърбъса, както и 80 произведени в Русия "Сухой суперджет 100", по данни от края на миналата година. 

Унгария глоби „Ryanair” със 780 000 долара за защита на потребителите

Руското министерство на транспорта и "Аерофлот" не отговориха на молбата на Ройтерс за коментар.

Произведените в Русия самолети "Сухой суперджет" също зависят много от чуждестранни части.  Двигателят на един "Суперджет" вече е свален, за да може друг  да продължи да лети, заявява източникът.

Американски разузнавателен самолет е забелязан да лети над Южнокитайско море

Двигателите често се разменят между самолетите и обикновено се доставят по отделни договори, уточниха експерти от сектора, като не се смятат за част от основната конструкция на самолета.

"Въпрос на време е", преди базираните в Русия самолети да бъдат канибализирани, изтъкна западен авиационен източник.

По-новите поколения самолети като "А320нео" (A320neo), А350 и "Боинг 737 МАКС" (Boeing 737 MAX) и 787 са с технология, която постоянно трябва да се актуализира.

Мъск планира да строи частно летище

По изчисления на Ройтерс, базирани на данни от "Флайтрадар24" (Flightradar24), около 50 самолета на "Аерофлот" или 15 процента от флота й, включително самолети, блокирани от санкции - не са летели от края на юли.

Три от седем "Еърбъс A350", собственост на "Аерофлот", включително един, който сега се използва за части, не са летели около три месеца, показват данните на "Флайтрадар24".

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм