Проучване на института по журналистка Ройтерс към университета в Оксфорд нарежда Дарик на четвърто място сред марките на българския медиен пазар с най-голямо обществено доверие и на второ сред частните медии в проучването. 

“Доверието в новините е спаднало с почти 10 процентни пункта през последните седем години и остава едно от най-ниските в нашето проучване”, отбелязват от института Ройтерс.

“На ниво марка обществените Българска национална телевизия и Българско национално радио водят съответно с 60% и 59%. Те са подложени на политически натиск, но следват законовите изисквания за справедливо отразяване на всички политически партии”, пишат още авторите на анализа.

В проучването участват 15 медии, сред които телевизии, радиостанции и сайтове. Институтът Ройтерс се позовава на анализ, базиран на индекса Q6, който измерва доверието към новините на медиите.

С 55% новините на Дарик се нареждат на четвърто място в общата класация, непосредствено след Нова телевизия (58%), която заема трето място след БНТ и БНР

Мястото на България в Световния индекс за свобода на печата на Репортери без граници е 59/180, припомнят от института Ройтерс.