„Ще продължим и ще разширим програмата за реклама и промотиране на Черноморските общини и за вътрешността на страната. Реално с тази реформа започнахме да работим за летен сезон 2024 още в края на миналото лято и очаквам добрите резултати от нея да се отразят и на хотелиерите“. Това каза министърът на туризма Зарица Динкова по време на Черноморски форум за туризъм и хотели Hospitality & Tourism Summit 2024, който се провежда във Варна.

Министър Динкова подчерта, че еврокомисарят за вътрешния пазар Тиери Бретон проявява пълното си разбиране за продължаването на 9%-ната ставка на ДДС, до края на настоящата година, но за това трябва да бъде намерен съответният механизъм. Освен това, министерството работи по още два проекта на национално ниво чрез, които ще бъде подпомогнат българският туристически сектор. „Първият от тях е свързан с последиците, които бизнесът понася вследствие на военния конфликт е Украйна, а вторият инструмент е обвързан с иновациите, така че българските хотелиери да бъдат конкурентно способни чрез устойчивост“, заяви министър Динкова.

„Българският хотелиерски бранш трябва да бъде конкурентноспособен на западните си колеги, защото България е сигурна и стабилна дестинация. Именно такива са и отзивите от растящите италиански и испански пазари. Българското вино, култура и автентичност печелят интереса на хората и това ще е фокусът на туристическия продукт, който предлагаме, за да стане конкурентноспособен и устойчив“, подчерта министър Динкова.

Туроператорите отчитат ръст от 70% на ранните записвания за летния сезон на туристи от Великобритания. Като положителна тенденция се отбелязва и завръщането на туристите към предварителните записвания, отбеляза Иван Грошев, председател на Асоциацията на инкаминг агенциите.

Грошев поздрави министър Динкова и нейния екип за връщането на страната ни в зала 3.2 на най-голямото туристическо изложение в света – ITB в Берлин, което ще се проведе следващата седмица. „Това е централната зала на международното изложение. Това е все едно да гледаме играещия футбол Роналдо на Национален стадион „Васил Левски“ или на провинциален малък стадион. Роналдо пак си е същият, но локацията в крайна сметка има значение“, отбеляза председателят на Асоциацията на инкаминг агенциите.