Поредната напрегната междуинституционална драма възниква след пост на съпредседателя на “Продължаваме промяната” Кирил Петков в профила му в социалната мрежа “Фейсбук”.
На пръв поглед публикацията не буди особен интерес. С нея Петков споделя, че е провел среща с председателя на управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев, с когото осъдили проект за изграждане на система за автоматизирано реверсивно движение на пътя София-Владая-Перник.
“Скъпи перничани” – обръща се Петков към последователите си и продължава – “Обещанията са за спазване! Днес проведох работна среща в Агенция “Пътна инфраструктура” с инж. Йордан Вълчев. Обсъдихме напредъка по проекта: “Изграждане на система за автоматизирано реверсивно движение на републикански път I-1 “София-Владая-Перник”. Ето какво ме увери инж. Вълчев: Обществената поръчка ще бъде обявена до края на септември.Избор на изпълнител се очаква до края на декември.Поръчката включва преработка на техническия проект и неговото изпълнение. Срок за изпълнение: 378 календарни дни (60 дни за техническия проект и 318 дни за строително-монтажните работи).Индикативна стойност: 16 000 000 лв. без ДДС, без възможност за надвишаване”.
Петков благодари на председателя на АПИ инж. Вълчев за уверението, че проектът е приоритет за агенцията и допълва, че двамата са си обещали взаимно да следим внимателно реализацията му. Лидерът на “Продължаваме промяната” прилага и снимка от срещата, на която двамата с Вълчев са във видимо позитивно настроение и усмихнати.
Петков допълва, че като водач на листите за Перник и София от ПП-ДБ е поел ангажимент да следи “отблизо реализацията на този важен инфраструктурен проект”.
Непримиримост към “лъжи и политически пиар”: МРРБ с мигновена реакция
Същата вечер от Министерството на регионалното развитие и благоутройството (МРРБ) излизат с остра позиция по казуса. От ведомството заявяват, че работят за гражданите на Република България, не за политическите интереси на партиите и техните лидери. “Не приемаме намесата и лъжите на политическите фигури и ще се борим с всички средства срещу тези опити”.
Остра позиция на възмущение от публикацията на Петков изрази и председателят на пътната агенция.
“Kатегорично възразявам срещу опитите на политиците да внушават, че работата на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) се ръководи от техния предизборен график. Като председател на Управителния съвет на Агенция “Пътна администрация” няма да позволя държавната пътна администрация да е дъвка в предизборната кампания на партиите”.
Това се посочва в позиция на инж. Йордан Вълчев, председател на Управителния съвет на АПИ, изпратена до медиите във връзка с проведена от него среща с Кирил Петков.
Зад всеки пътен проект стои трудът на много висококвалифицирани експерти и съпредседателят на ПП Кирил Петков, въпреки своята изключителна компетентност, не е сред тях, пише Вълчев. В позицията си той обяснява, че срещата е била по настояване на Петков, който не е получил информация за определени проекти, за реализирането на които “няма никакъв принос”.
Към изпълнението на обектите се пристъпва, когато има техническа готовност и финансова обезпеченост, а не когато един или друг политик реши да си прави пиар на гърба на Агенцията, без дори да е наясно с тяхното местоположение, пише в позицията си Вълчев и допълва, че АПИ няма да позволи да бъде въвличана в предстоящата предизборна кампания.
Няколко часа след като се похвали за срещата си в АПИ, Петков направи нов пост във “Фейсбук”, с който нападна задочно лидера на ГЕРБ Бойко Борисов като намеква, че именно той стои зад критиките на “негови министри” и “фейк” медии.
“Бойко, трепериш ли? Губиш ли почва под краката?Борисов звънял в късните часове на нощта по министерствата на служебното правителство, с което той уж нямал нищо общо. Резултатът от изплашеният Бойко и неговите министри може да намерите във фейк сайтовете тази нощ. За разлика от теб, Бойко, аз бях в АПИ днес, защото ми пука за хората в Перник, а ти си бил за риба”, пише Петков в профила си. Репликите към Борисов са придружени и от екранна снимка на публикация в сайта “Епицентър”.
Задочните обвинения засега са без отговор от Борисов.