
Камерите на тол системата всеки ден заснемат по 100 случая на шофиране без предпазен колан и между 35 и 50 преминавания в аварийните ленти на магистралите. Това съобщи днес пред "Нова телевизия" председателят на Националното тол управление Олег Асенов. Той обяви, че от полунощ на 6 септември ще започне налагането на санкции за превишаване на средната скорост, засечено с камерите на тол системата. Асенов поясни, че стремежът е до половин час данните за нарушенията да се получават от "Пътна полиция", която да издава наказателните постановления.
Санкциите за превишена средна скорост са същите като при превишаване на моментната.
На сайта на Националното тол управление - в секция "Въпроси и отговори", шофьорите могат да намерят подробна информация колко е средната скорост за даден участък и кои са отсечките, където ще се извършва контрол:
"Като на сайта на Националното тол управление динамично се актуализира информацията за текущо преминалите първоначална проверка отсечки. Към момента те са 14 на брой, като със старта ние ще бъдем готови с 22 отсечки, които ще покриват участъци от всички автомагистрали, а така и ключови отсечки с висока концентрация на пътнотранспортни произшествия", обясни Олег Асенов.
Само преди дни Институтът за пътна безопасност обяви, че общата дължина на първите планирани участъци е около 120 километра, което представлява едва 0.6% от цялата републиканска пътна мрежа, възлизаща на над 20 000 км. Оттам предупредиха и, че камерите на тол системата не са създадени за контрол на скорост, а за таксуване. Опитите те да бъдат пренастроени за засичане на средна скорост ще създадат сериозни правни проблеми и ще доведат до ограничена ефективност, сведена до няколко участъка. Иначе системата за контрол ще използва камери, монтирани в началото и края на отсечката. Ще се засича времето, в което сте преминали началната и крайната точка на определен участък. Ако времето показва, че сте карали с по-висока от разрешената скорост – получавате глоба. Шофьорите настояват участъците с измерване на средна скорост да бъдат ясно обозначени с пътен знак за начало и край на зоната на измерване. Фишовете от средна скорост лесно ще падат в съда при обжалване, ако отсечките за измерване не са ясно обозначени с предупредителни знаци, смятат повечето юристи. Причината е, че не е спазен принципът на "превенция пред репресия“, тъй като водачът не е бил уведомен за контрола. Тепърва предстои да се види и какви други проблеми ще има.