Пазарът на дребно е изправен пред предизвикателството да изгради синергия между онлайн и физическите си магазини. Всеки от каналите предлага своите предимства и недостатъци, които водят до различно потребителско изживяване.

Когато тази връзка между физически и онлайн магазин не е достатъчно добра, клиентите могат да изгубят доверието си към бранда. Тук на помощ идват NEXT BASKET и омниканалната търговия, които обединяват двата вида продажби и улесняват управлението.


Източник на изображението: elements.envato.com

Какво точно представлява омниканалната търговия?

Омниканалната търговия има за цел да осигури безпроблемното пазаруване на потребителите във всички канали – физически магазин и онлайн магазини. Това означава предоставянето на еднакъв инвентар, цени и промоции, както и добро потребителско изживяване.

Например ако имате уебсайт, мобилно приложение и физически магазин, нормално е да искате всичко да е в синергия по между си. Така клиентите могат да превключват между каналите, без да срещат пречки. 

Това означава, че потребителите ще разглеждат артикулите ви онлайн, но ще могат да ги вземат от магазина. Освен това е възможно да поръчат продукт от онлайн магазина ви, но да го върнат или заменят във физическия ви обект. 

Фирмите, които разчитат на омниканалната търговия, го правят, за да осигурят по-добро изживяване на клиентите си, които стават и лоялни впоследствие. 

Как работи омниканалната търговия?

Омниканалната стратегия за търговия може да бъде приложена по различни начини. Бизнесът трябва да е запознат с нуждите и поведението на клиентите си. Той също така е нужно да разполага със софтуер, който да поддържа всички канали и да проследява данните в реално време. 

От значение е този вид стратегия да се развива и да се променя спрямо аудиторията. Това означава бизнесът да бъде отворен за нови идеи и да следи показателите за ефективност. Инструментите в e-commerce платформата на NEXT BASKET улесняват този процес.

Защо омниканалната търговия има значение?

Доказано е, че омниканалната търговия привлича значителен трафик към физическите магазини, като около 80% от тях идват от онлайн каналите. Освен това цели 74% от потребителите правят проучване в интернет, преди да посетят физически обект. 

Ето останалите причини омниканалната търговия да бъде част от вашия бизнес:

  • По-лесно следене на продажбите – с помощта на софтуер за управление на продажбите в търговските обекти (СУПТО) можете да проследявате продажбите и финансовите трансакции. Той е и задължителен за магазини, в които се плаща в брой или с карта.
  • Спестяване на пари – можете да използвате един софтуер, с който да управлявате всичките си канали за продажба.
  • По-добро познаване на клиентите – когато проследявате дествията на клиентите си във всички канали, можете да получите по-цялостна картинка за това, което търсят. Тази информация ще ви помогне да планирате маркетинговите си стратегии и да подобрите своет обслужване.
  • Увеличаване на продажбите – ако някой потребител види в социалните мрежи нещо, което вие продавате, но няма време да изчака доставката при поръчка онлайн, може винаги да ви посети на място.
  • Изграждане на лоялност – тъй като информацията във всичките ви канали е еднаква, клиентите ви се доверяват. Така се изгражда лоялност към бранда.

Накратко, омниканалната търговия е стратегия, наблягаща на безпроблемната съвместна работа на онлайн и офлайн каналите. Нейна цел е да отговаря на очакванията на потребителите и да подобрява тяхното изживяване. Тя ще е от полза за успеха на бизнеса ви във все по-конкурентния пазар, а екипът на NEXT BASKET ще бъде неотлъчно до вас.