На 20 октомври от 10:00 часа в заседателната зала на 6 ет. в сградата на Общинската администрация ще се проведе Ден на отворените врати, по време на който видинската общественост ще има възможност да се запознае отблизо с работата и функционирането на отдел „Екология, инфраструктура, инженерни мрежи и съоръжения“. Хората ще получат информация за проблеми, касаещи качеството на атмосферния въздух на територията на Общината.

Събитието ще премине под формата на дискусия и гражданите могат да отправят въпроси и предложения за подобряване работата на местната институция по мерките, прилагани от „Програма за намаляване на нивата на фини прахови частици (ФПЧ10) и достигане на установените норми за съдържанието им в атмосферния въздух в Община Видин за периода 2021-2025 г. и План за действие“.

Целта на инициативата е да се повиши доверието на обществеността към работата на администрацията и провежданите екологични политики на местно ниво, да се подобри обществената осведоменост и да се насърчи гражданското участие в процесите на взимане на решения и прилагане на политики и законодателство с фокус върху опазването на околната среда и осигуряване по-добро качество на атмосферния въздух.

Денят на отворените врати се провежда в рамките на проект №BG05SFOP001-2.025-0051 „Активно гражданство за чист въздух“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление”. Проектът се изпълнява от Сдружение „България в Европа“ и „Сдружение за регионална инициатива“ и има за цел да се повиши сътрудничеството и взаимодействието между публичната администрация, гражданите и бизнеса при формирането, прилагането и наблюдението на местните екологични политики с фокус върху опазване чистотата на атмосферния въздух.