Осми клас да се върне към основното образование. Тази идея на Министерството на образованието представи министър Красимир Вълчев по време на събитие в Луковит. Като причина за промяната той посочи, че свалянето на основното образование до 7 клас е дало отрицателни резултати.

"Образователната структура е кой етап до кой клас е. Дали трябва да се завършва основно образование в 7-ми клас. Спомняте си, навремето ние сме завършвали с вас 8-ми клас, свалихме го до 7-ми. Това, от днешна гледна точка, дава отрицателни резултати. Не мога да изтъкна нито един положителен ефект от това! В същото време виждаме стреса върху децата, сваления материал, препускането през материала", коментира Вълчев, цитиран от БНР.

МОН планира и допълнителни мерки за насърчаване на обучението по природни науки и технологии. Те ще подкрепят както учениците, така и учителите в по-ефективното усвояване и преподаване на учебния материал. 

„Подготвяме промени в рамковите учебни планове за гимназиалния етап, с които ще увеличим учебните часове по математика, природни науки, български език и литература“, каза министърът. Допълнителното време ще даде възможност за повече практически обучения, осмисляне и по-задълбочено разбиране на материала.

Пред журналисти министърът каза, че най-големият проблем и предизвикателство е именно подобряването на резултатите по математика и природни науки. Изследване тип PISA, направено неотдавна, е показало лоши резултати при деветокласниците: среден успех 3,10 по химия, 3,30 – по физика, 3,80 – по биология. По думите на Вълчев под двеста зрелостници от 50-хиляден випуск избират матура по химия и по физика, 2000 – по математика, а 20 хил. избират по чужд език. 

„Трябва да насърчим повече училища да предлагат разширено обучение по математика и природни науки в гимназиален етап, да мотивираме повече ученици да полагат матури по математика, физика и химия. Това го правим и с обвързването на приема в икономическите и техническите висши училища – догодина сме предложили 50 процента от приема държавна поръчка в икономическите университети да бъде обвързан с матура по математика“, каза още министърът на образованието.