Осемдесет и една годишната Марта Стюарт сподели, че тенът, с който се е появила на корицата на Sports Illustrated е повишил самочувствието ѝ. Райън Гослинг, който играе Кен в Барби пък си имал личен лосион за изкуствен тен на снимачната площадка. Експертите съобщават, че поколението Z, съзнаващо вредата от слънцето, стимулира продажбите на фалшив тен и бума на нови марки.
Хю Джакман отново се тества за рак на кожата, призовава да се пазим от слънцето
„Получавам над 200 заявки на седмица. Чувството е сякаш отново сме се върнали през 2008 г. Всеки иска такъв“, каза базираният в Лондон експерт по тен Джеймс Харкнет.
Британският търговец на дребно отчита двуцифрен ръст в своя продукт за тен, докато търговската верига Boots наскоро добави шест нови продукта за тен към съществуващата си гама Glow, с което общите предложения достигнаха 27. Обединеното кралство навлезе в нова бронзова ера.
Червеният килим в Кан: Най-добре облечените звезди на 76-ия филмов фестивал
Докато по-възрастните поколения хващаха тен на плажа или се подлагаха на редовни сесии в солариум, много от днешните младежи търсят начини да изглеждат карамелени, без всъщност да правят тен. В TikTok хаштагът #faketan има повече от 2 милиарда гледания, а #faketanroutine има повече от 600 милиона.
„Поколението Z е много по-наясно с рака на кожата и общото увреждане от слънцето. Носенето на SPF на лицето се превърна в част от ежедневната грижа за кожата. Никой не иска естествен тен“, заяви Джордж Драйвър, редактор в Elle UK.
Искате здрава, лъскава, дълга коса? Ето как да го постигнете
В резултат на това на пазара навлязоха купища нови марки. Фокусирайки се върху грижата за кожата, тези нововъзникващи марки имат за цел да променят имиджа на фалшивия тен и също така са по-всеобхватни, с продукти, насочени към цветнокожи хора, и кампании с участието на тъмнокожи модели.
Изчезнали са издайническите белези на изцапани с оранжево ръце и отличителен дъх на изгорели бисквити. На тяхно място идват прозрачни капки, които потребителите могат да добавят към своите съществуващи хидратиращи кремове, и продукти за постепенен тен, фокусирани върху различни подтонове.
Експертът по красота Харкнет сподели, че половината му клиенти са мъже, които са се отказали от солариума.
Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts