
„Докато пейзажът на електронната търговия в Западна и Централна Европа става наситен и доминиран от големи пазари, Балканите и Източна Европа започват да привличат значително внимание от марки, търсещи нови възможности за растеж.“, коментира д-р инж. Никола Илчев, основател на Balkan eCommerce Summit и eCommerce Academy.
Капитализацията в Централна и Източна Европа достига €124 млрд. и вече привлича гигантите в индустрията, а регионалните данни ясно потвърждават тази възходяща тенденция. Според Българската е-комерс асоциация, пазарът на B2C електронна търговия в България достигна 2.34 милиарда евро през 2024 г., отбелязвайки ръст от 20% спрямо предходната година. Над 50% от българите на възраст между 16 и 74 години пазаруват онлайн, а средният годишен разход на онлайн потребител е 812 евро. Въпреки че делът на електронната търговия в БВП е 2.34% – под средното за Европа – пазарът показва значителен потенциал, особено в сравнение със страни като Гърция (7.87%) и Румъния (3.32%).
Подобен напредък се наблюдава и в Румъния, където се очаква размерът на онлайн пазара да нарасне с над 70% до 9.84 милиарда долара до 2029 г. Мобилното пазаруване в страната бележи стабилен ръст, достигайки 43.6% дял през 2024 г., спрямо 34.1% през 2017 г. Най-търсените продукти онлайн са модни артикули, храна за вкъщи и козметика.
Сърбия също бележи активност, като над 85% от домакинствата имат достъп до интернет, а най-популярните онлайн покупки включват дрехи, спортни стоки и храна за вкъщи. като младите потребители са най-активни купувачи. Впечатляващо е, че 86.1% от хората не срещат никакви проблеми при онлайн пазаруването, което говори за висока степен на потребителско удовлетворение.
Турция регистрира стабилен ръст на е-търговията, като делът на участниците достига 51.7% през 2024 г., а облеклото и храната са най-често купуваните продукти. Общият знаменател е ясен – все по-широко използване на интернет, мобилни устройства и дигитални услуги създава огромен потенциал за растеж на електронната търговия в региона.
Събитието, което свързва местните бизнеси със световните лидери в индустрията
На 29 и 30 април 2025 г. София ще бъде епицентър за електронната търговия и дигиталния маркетинг в региона. В зала „Арена София“ ще се съберат експерти и професионалисти от индустрията от 15 държави, за да обменят идеи, да изграждат партньорства и да станат част от изграждането на онлайн бизнеса на Балканите.
“Balkan eCommerce Summit е мястото, където бизнеси от цял свят идват за да открият възможност за развитие в региона, създавайки динамична среда за обмен на знания и стратегически партньорства. Това е събитието, което вдъхновява, дава достъп до най-добрите практики и служи като ракетен ускорител за бизнеса и продажбите. ”, споделя Никола Илчев.
Събитието ще събере на едно място представители на водещи маркетингови и логистични компании, банки, платежни услуги, FinTech лидери и разработчици на SaaS и AI решения. Повече от 160 компании ще представят своите продукти и услуги, превръщайки София в най-динамичния хъб за електронната търговия на Балканите.
Какво ви очаква на Balkan eCommerce Summit 2025?
- Експо зона с 160+ компании – най-новите технологии, решения и инструменти за мащабиране на онлайн бизнеса ви.
- Четири сцени с топ лектори – вдъхновяващи презентации и практически насоки от глобални експерти в електронната търговия.
- Нетуъркинг зона – срещи с потенциални партньори, инвеститори и клиенти в специално обособени бизнес зони.
- Мобилно приложение за нетуъркинг – пряк достъп до реални хора от всички компании на събитието за да планирате срещи и намерете точните хора за своя бизнес.
- Балканско парти с жива музика – неформална атмосфера за изграждане на връзки и празнуване на успехите в индустрията.
Глобални експерти на сцената
Balkan eCommerce Summit 2025 ще посрещне някои от най-влиятелните световни имена в сферата на електронната търговия:
- Jeff Hoffman – съосновател на Priceline.com/Booking.com, носител на награди „Грами“ и „Еми“.
- Pascal Brochier – експерт в дигиталната трансформация и разширяването на пазарния дял.
- Ahmed Hassan – лидер в дигиталната трансформация и стратегия, модернизирал компании като Colgate и Palmolive.
- David Henzel – сериен предприемач и визионер, основател на UpCoach и Managing Happiness.
- Martin Greif – основател на SiteTuners.com, специалист по дигитален маркетинг и оптимизация и автор на книгата True Connections: Relationship Marketing in the Digital World
- Ken Kralick – бивш вицепрезидент на Moët Hennessy, стратег в електронната търговия, заемал ръководни позиции в PUMA Group и дигитални агенции
Продажбата на билети вече е отворена на https://balkanecommerce.com/