Видеоклип от модно ревю, заснето в бедняшкия квартал на индийския град Лакнау, се разпространи мълниеносно в социалните мрежи и превърна група тийнейджъри в местни знаменитости. Уникалността на този проект идва от факта, че децата сами са проектирали, ушили и представили тоалети, изработени изцяло от изхвърлени дрехи, пише Би Би Си.
Снимка: Модната фотосесия е получила широка оценка в Индия/ Innovation for Change
Децата, предимно момичета на възраст между 12 и 17 години, създават своята модна колекция, а като примерен дизайн им служели облеклата на световноизвестния индийски дизайнер „Мукарджи“, който облича някои най-известните актриси и певици.
Видеото, заснето от 15-годишен техен съученик, показва как дефилират сред тесните и кални улички на квартала – контраст, който подчертава творческата им визия.
След като видеото стана популярно, самият Сабясачи го сподели в профила си в Instagram, наричайки го „вдъхновяващо“.
Въпреки огромния успех, проектът не бе лишен от критики. Някои го разкритикуваха за представянето на млади момичета в булчински облекла, което според тях може да насърчи детските бракове в страна с дълбоки социални проблеми.
Организаторите от Innovation for Change обаче категорично отхвърлиха тези обвинения, подчертавайки, че целта им е да вдъхновяват децата да надхвърлят ограниченията на средата си.
Децата казват, че гледали в интернет как ходят манекените и опитали да ги копират. Идеята била на благотворителна организация, която раздава храна на хора в нужда и прави обучения за деца от бедните квартали. Поради големия успех на клипа, даренията за организацията драстично се увеличили.