Жалбите, които постъпват в Комисията по защита на потребителите в Пловдив са от различно естество, но най-вече касаят нелоялни практики на търговските вериги - разлика в цените от щанда до касата със знак нагоре, несъответствия на етикетите в търговските обекти с електронните им приложения,  както и предлагане на продукти с изтекъл срок на годност– с това са свързани най-често жалбите до КЗП Пловдив, заяви в интервю за Дарик радио Пловдив директорът на регионалния клон на КЗП Соня Ориоли.

Една от последните постъпили жалби е за плащане на каса не само на теглото на продукта, а и на опаковката.

„След като клиентът на търговската верига попитал защо е нужно това, му е отговорено, че собственикът на търговския обект бил достатъчно богат и подкупен, за да може да прави каквото си поиска“, разказа тя.

По думите й, такъв отговор е нож с две остриета и интерпретациите след него може да са всякакви. Затова от Комисията препоръчват на собствениците на търговските вериги да обръщат внимание как служителите им си вършат работата, защото в случая освен потребителя, и търговеца е потърпевш.

Друга фрапираща жалба, отново от последните дни, е за продажбата на пица, обявена промоционално за 99 стотинки, но на каса на клиента е маркирана като друг вид пица, струваща 2 лева.

И по двата случая от КЗП Пловдив са започнали незабавни проверки.

„Проблемът с нелоялните практики в търговските вериги е от години, но тъй като досега нямаше гласност, потребителите не си търсеха правата. Сега от КЗП сме предприели крути мерки за ограничаване на тези практики. Призоваваме потребителите да четат етикетите внимателно и ако въпреки това са измамени, да сигнализират веднага“, коментира още пред Дарик Соня Ориоли.

56 нарушения от общо 100 проверки са установени за последния месец при проверките на служителите на КЗП Пловдив. 

Общият брой жалби, постъпили от началото на годината в Комисията, е 450. Те са от региона на Пловдив, Стара Загора, Кърджали и Хасково.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.