Най-голямата търговска верига Kaufland кани всички жители и гости на Велико Търново на най-вкусния празник в града – „Ден на тиквата“, който ще се състои на 17 септември на паркинга на хипермаркета си на ул. Краков 2Б. Събитието ще стартира в 10.30 часа, като организаторите са подготвили за всички почитатели на тиквата и традиционния български вкус много забавления, игри и вкусни дегустации. Специален гост на събитието ще бъде обичаният от българската публика и дългогодишен водещ на телевизионно кулинарно предаване – топ готвачът Ути Бъчваров. Той ще представи на живо своите кулинарни умения и ще приготви най-големият болярски тиквеник по специална рецепта, използвайки продукти, които се предлагат в хипермаркета. 

За приготвянето на тиквеника  шеф-готвачът и гостите на събитието ще използват над  50 кг тиква и 15 килограма точени кори от собствената марка български продукти на Kaufland „Брей!“. Рецептата на Ути включва още сушени сливи, индийско орехче, карамфил и канела. 

Традициите в приготвянето на тиквени специалитети са популярни в цяла България. Всяка година, през октомври, в Севлиево се провежда „Фестивал на тиквата“. Вече 17-а година подред празникът се е превърнал в част от колоритното настроение на Севлиево и привлича малки и големи в градчето от Централна България. И тази година празникът ще се проведе от 9 до 15 октомври и ще привлече любителите на веселието и кулинарията.
 
„Ден на тиквата“ е вторият от поредицата „Плодови празници“, които Kaufland организира на паркингите на хипермаркетите си в цялата страна, за да популяризира продукцията на българските производители, с които си партнира. Партньорството с български производители е приоритет за компанията, като с уникалната за българския пазар програма за договорно изкупуване тя е пример за подкрепа на местния бизнес през целия процес – от избора на сортове до гарантираното изкупуване на продукцията. Плановете на Kaufland за 2023 г. включват разширяване на дела на българската продукция в магазинната си мрежа с 30%, както и въвеждане на редица мерки за повишаване на партньорствата в сектора. До края на настоящата година най-голямата търговска верига у нас планира да изкупи български плодове и зеленчуци за над 77 млн. лв. С тях общата стойност на изкупената родна продукция от Kaufland България от 2019 г. до сега ще достигне 309 млн. лв.


Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 900 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.